Pro engineer computer, hvilken?

Diverse d.  17. oktober. 2004, skrevet af Telle
Vist: 312 gange.

Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 14:28:41
Svar/Indlæg:
823/24
Hej,

Min far står og skal have nye computere i hans lille firma..

De skal bruges til Pro Engineer, version 2004, eller et eller andet i den stil..

Han har så fået kontakt med computer etellerandet. De har lavet et tilbud til ham. Jeg ved ikke det præcise indhold af computerene, men kender lidt og prisen:
3 Ghz Intel cpu, 1024 mb ram og Nvidia grafikkort. Det vil koste 6000 pr. computer.

Ud fra det, kan man jo meget let sige at det ikke er et Quadro grafikkort der sidder i den. Hvad for et skal man mindst have? Ville fx et Ti4200 moddet til Quadro være nok?

Hvilken cpu skal det være? Prescott eller Northwood. Ville det ikke være en fordel med så meget cache når de skal bruges til den slags programmer?

Skærmen er vidst en Samsung 213T, hvad for et panel bruger den? Er den lige så god som en ViewSonic VP201s?

På forhånd mange tak :)

Ps. hvis du ikke ved noget om enmet, så lad venligst være med at kommentere det!

Kirk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:03:43
Svar/Indlæg:
54/0
Med hensyn til hvilket grafikkort der kan anbefales til Pro/ENGINEER kan du jo kigge på Parametric Technology Corporation's hjemmeside, hvis det da stadig er dem der laver programmet, de har nok en liste/oversigt med anbefalet hardware.

Prescott eller Northwood, tjaa det er vist en akademisk diskussion...

Hvilke skærme vil brugerne have? Det handler jo ikke om hvad du synes(no offence), men hvad dem der skal arbejde med skærmene til daglig synes, det er deres interface til såvel program som computer. Dem jeg kender der benytter den slags programmer benytter alle crt skærme og vil ikke bytte til tft.



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:08:46
Svar/Indlæg:
823/24
#1 Okay, jeg vil prøve at kigge lidt på deres hjemme side..

Jeg ved godt at det ikke er mig der skal bestemme hvad for nogle skærme de skal bruge, men de vil have fladskærm. Jeg har sagt til dem at de skærme de har nu, er nogle kanone skærme (EIZO FlexScan F 931) og at han nok ikke skal regne med at få en fladskærm som er bedre!

Men da han kun vil have fladskærm, vil jeg have at de får en som de ikke bliver træt af, og som er ordentlig kvalitet!





Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:13:07
Svar/Indlæg:
6052/189
så er eizo altså allerede et godt valg..

specielt hvis de laver skærme som i "gamle" dage..

min CRT er 9 år gammel..

og den er fandme lækker endnu..



Kirk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:17:14
Svar/Indlæg:
54/0
#2
Jamen så er det jo så let 8)



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:33:56
Svar/Indlæg:
823/24
#3 Altså du mener at de skal vælge en Eizo i TFT? Hvorfor? Hvis de ikke er bedre end den andre skærme, og enda koster mere?

Men ja, de skærme som de har nu, har de også haft i ca. 5 år og de er stadig meget gode..

#4 Hvorfor er det let? ?:(



Kirk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:54:04
Svar/Indlæg:
54/0
#5
fordi de vil have fladskærme, altså de har besluttet sig.

Hvormange skærme handler det? Det kan jo være i kan få et par stykker på prøve.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 15:58:59
Svar/Indlæg:
4263/107
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Med S-IPs panel hvilket er det bedste

Bare søg her på siden efter den - den tekniske forklaring står i mange tråde :p



Tomcat
 
Overclocker
Tilføjet:
17-10-2004 16:20:34
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg vil sige at et TI4200 sagtens kan trække ProE, jeg har samlet flere PC'er for mine studiekammerater, og det er ikke noget problem at trække programmet.
På selve studiet har de 1.8 GHz CPU, 512MB ram og onboard grafikkort, og det kan da køre, men ikke særligt tilfredsstillende.

Håber dette var svar nok



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 16:28:44
Svar/Indlæg:
823/24
#6 Nåå okay :) Det drejer sig om 5 skærme. Det kunne faktisk være smart at få nogle på prøve, vil jeg prøve at foreslå dem, og se om det kan lade sig gøre!

#7 Den er langt fra stor nok..

#8 Det lyder godt..

Lige nu sidder de ved 500 mhz, 512 mb ram og nogle forskellige grafikkort, Fire GL 1000 og Creative 3Dlabs etellerandet. De er meget gamle og trækker ikke programmet særlig godt. Men det kan dog køre..



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 16:31:03
Svar/Indlæg:
4263/107
#9

Så find LG's 19" eller størrere skærme ;)



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 16:42:49
Svar/Indlæg:
823/24
#10

Det vil altså sige at denne er med S-IPs panel? http://www.edbpriser.dk/Listpr...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 16:44:42
Svar/Indlæg:
4263/107
#11

Jeg vi gætte på det - dog må du ikke hænge mig op på det :o



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 16:53:03
Svar/Indlæg:
845/46
Har selv været på AutoCAD kursus.
Og der stod der 12 maskiner, ens for alle var.

P4 2.8Ghz
1024MB Ram
Og lige præcis Samsung 213T, og det må siges at det var knivskarbt at kigge på.

Det er dog snart et år siden, så der er jo sket lidt på området siden.

BTW. på kurset, hvor maskinerne udelukkende blev brugt til AutoCAD/Inventor, havde de tetstet at programmerne blev afviklet ca. 30% hurtigere ved at disable HT på P4´erne



BOOOMER
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 17:10:25
Svar/Indlæg:
170/29
Jeg ved med erfaring med Inventor, at man ikke skal spare med hestekræfterne specielt ikke med et gfx.. jeg har tegnet en hel del med dette program men det vil jo ikke sige at det er ensbetydende at det vil være lige godt for et program som pro engineer.

Jeg taler kun med min egen erfaring da jeg selv er maskintekniker.

jeg vil mene at et kort som ti 4200 er til små konstruktioner.. med større konstruktioner så som maskiner hvor man har 1000 dele er kortet for lille...

Hilsen Booomer




Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 17:37:16
Svar/Indlæg:
823/24
#13 Nu ved jeg ikke 100% hvad inventor kræver flest krafter fra, lyder dog som Grafikkort.

Men jeg ved, at Pro/E kræver mest CPU kraft.. Programmet er lavet så det godt kan udnytte to cpu'er..

Min far har en Bærbar, med et Quadro etellerandet på, men det svare ca. til et Ti4200, og den er faktisk ikke helt dårlig til diverse tegninger, dog har den kun 512 mb ram, og kun en mobile (ikke centrino) 1.8 ghz cpu.. Så de ting trækker jo lidt ned!

Men det lyder godt med skærmen. De computere skal jo ikke bruges til at spille på, men til og tegne og være en smule på nettet, Word osv..





Yomellamo
 
Superbruger
Tilføjet:
17-10-2004 17:58:53
Svar/Indlæg:
35/6
Jeg bruger Pro/E både herhjemme og på skolen.

På skolen har vi 2.8 GHz P4 med 512 Mb ram og et Quadro kort (kan ikke huske hvilket).

Herhjemme har jeg en P4 3.2 GHz med 1024 Mb ram et Radeon 9800 Pro.

Det kører KLART bedst herhjemme, selvom det også kører meget tilfredsstillende på skolen. Man kan specielt mærke det, når man jonglerer rundt med mange dele i programmet. Men den største forskel ligger dog ved load af selve programmet, her trækker mit eget system klart fra!

Til gengæld skal det siges, at AutoCAD kører nøjagtig ens her og på skolen, dvs. 100% smooth, uden nogen form for ventetid el. andet. Har på fornemmelsen, at AutoCAD slet ikke kræver så meget som Pro/E.

Mht. skærm valg bruger de 21" CRT skærme på skolen, hvor jeg bruger den der linkes til i #7.
Det er SÅ meget bedre at sidde og tegne længere tid, ved en CRT skærm.
Men det er nok lidt individuelt, hvad man bedst kan lide..



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 18:04:57
Svar/Indlæg:
823/24
#16 Det med load tiden kan jeg garntere for at det er rammenes skyld ;)

AutoCAD bruger ikke spicelt meget, min storebror brugte det også da han gik i skole, og det kørte 100% glat på en P4 2.55 ghz, Gforce 4 mx og 512 mb ram.. :)

Jeg ville tro at det kører bedre på din fordi du har flere ram, da Quadro kortene er lavet til den slags programmer.. Du har ikke lyst til at rykke 512 mb ram ud og prøve? :00 :p



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2004 18:43:19
Svar/Indlæg:
845/46
Inventor....

Anbefalede systemkrav

Følgende konfiguration foreslås til design af store montager med over 1.000 dele.

Pentium 4-, Xeon-, eller Athlon-processor, 2.0 GHz eller bedre

Windows XP (professional, SP1) eller Windows 2000 Professional (SP2 eller nyere)

3,5 GB RAM
2 GB ledig plads på harddiske til produkt- og indholdsbibliotek

64+ MB grafikkort med OpenGL-understøttelse og kapacitet som arbejdsstation.
Der stilles særlige krav til grafikkortet - kontakt LURA A/S CAData for mere information

Internetforbindelse, så der kan hentes filer fra World Wide Web

Microsoft Internet Explorer 6 eller nyere

Microsoft Excel 2000 eller nyere til iParts, iFeatures, gevind og regnearksbaseret konstruktion

Windows NetMeeting 3.01 eller nyere til websamarbejde

Autodesk anbefaler indstillinger, der lader Microsoft Windows styre den virtuelle hukommelse efter behov.
Der bør altid være mindst dobbelt så meget ledig plads på harddiske som systemhukommelse

http://www.lura.dk/inventor.ph...