montering af radiator

Diverse d.  18. oktober. 2004, skrevet af syncmarster
Vist: 217 gange.

syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 20:42:34
Svar/Indlæg:
318/82
Er det smar at montere sin radiator i toppen af kabinetet??? vil alt luften så ikke samle sig der?

Her er et link så i kan se hvad jeg mener.

http://www.tweakup.dk/article/...

den luft jeg taler om er den som er inde i slangerne som vil være der når man starter sit ny indkøbte sysyem op.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 21:09:48
Svar/Indlæg:
230/10
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at al luften vil samle sig der, men satser man på at radiatoren skal køles passivt er det en stor fordel at have den i toppen, da den varme luft således vil sive ud af toppen på kabinettet. Luften vil være en smule varme i toppen af kabinettet ind i bunden, men har du bare et lille flow gennem kabinettet tvivler jeg på dette vil have nogen betydning for kølevnen...

[EDIT]
:r Måske skulle jeg overveje at læse indlægget ordenligt....
Jo, luften i slangerne vil nok samle sig i toppen, netop derfor vælger mange at installere et reservoir hvor man kan fange luften. Luft i vandet er også med til at øge støjen fra pumpen betydeligt...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 21:12:46
Svar/Indlæg:
6624/113
Al luften i vandslangerne, mener han nok. :D

Og jo ganske rigtigt vil der samles en del, men når man skal have det ud, tilter man bare kabinettet så det flytter sig ned i slangerne.

[EDIT] ROFL... ;)

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 21:29:22
Svar/Indlæg:
230/10
#2 Ja det gjorde jeg også i sin tid, men jeg har haft problemer med at der med tiden kom luft i slangerne, og man gider jo ikke rende og tømme det hele tiden, så jeg valgte at installere et reservoir, så skal der bare fyldes lidt på en sjællen gang i mellem...
Jeg havde i øvrigt rettet inden du skrev... Hæ Hæ ;)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 22:41:37
Svar/Indlæg:
6624/113
Du havde rettet inden jeg var færdig med at skrive ja... ;)

"[EDIT]" var der ikke da jeg åbnede tråden...

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2004 22:57:06
Svar/Indlæg:
230/10
:) Det havde jeg næsten gættet, men jeg kunne nu alligevel ikke nære mig.... :p

#0 Sorry for en smule OT, håber du har fået svar på dine spørgsmål...