Overclocker
Tilføjet:
19-10-2004 12:49:21
Svar/Indlæg:
32/11
Mojn gutter.
Jeg skal samle en PC til en arbejdskollega, og den skal være så BILLIG som mulig... på den anden side gider jeg ikke at købe det sidste lortehardware til ham... selvom han nok ikke ville lægge mærke til det :00
Grunden til at han skal have ny PC er, at hans datter skal kunne spille The Sims 2.
Han har pt. en T-Bird 800, 128 mb ram og et tnt2-kort, som han spurgte mig om jeg kunne sætte flere ram i, så Sims2 kører; men efter jeg har læst minimumskravene på spillet mener jeg det ville være spild af gode penge at proppe 512 SD-Ram eller hva sårn en sjover nu skal ha i, da PC´en stadig er for ringe bagefter.
Derfor rådede jeg ham til at købe ny hardware, og jeg har tænkt på følgende:
CPU:
Barton XP3000+ (FSB400) til 949,- hos SHG
Køler:
En billig og "mere eller mindre" støjsvag køler... aner det ikke, nogen foreslag?
Bundkort:
Her er jeg lidt i tvivl, har overvejet et Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400, GLAN, SATA, FSB400, Dual DDR400 til 745,- hos SHG pga. det har lan, lyd o sårn; men han har nok ikke nødvendigvis brug for alt for meget lir, så hvis i har et bud på et billigere alternativ (ved heller ikke mht. chipset) med lan og lyd er jeg taknemmelig. (OC-venlighed behøves ikke)
Ram:
Dane-Elec Dual Channel 2x256 MB PC3200 DDR400 til 769,- hos SHG
Grafikkort:
Her er jeg også i tvivl - jeg var faktisk ret glad for mit GF4 Ti4200,
så hvad med et
Palit Daytona Geforce4 Ti-4200 8X, 128MB DDR, TV-OUT, 8X til 699,- hos SHG,
eller jeg sælger ham mit Sapphire Radeon 9600Pro til 500,- og køber mit et GF FX5900XT (jeg er utilfreds med mit 9600Pro), eller hvad med
Asus V9570LE/TD 128MB DDR, GeforceFX 5700LE, TV-OUT/DVI til 765,- hos SHG
Eller noget helt 4.???
Kabinet:
Jeg går ud fra, at jeg ikke kan genbruge hans gamle kabi, så jeg ville vælge et billigt kabi til omkring 300,- med 300Watt strømforsyning, det skulle jo være ok??
CD/DVD:
Jeg genbruger hans gamle CD-drev... overvejer dog en dvd-brænder, da de jo er temmelig billige; men han får sq nok ikk brug for det; men alligevel... et billigt valg her ville være??
Harddisk:
Jeg tror bare jeg putter hans gamle HD i (det er jo nok en eller anden gammel IDE-disk), så får han også sit gamle skrammel med... alternativt kunne jeg jo også putte en ny i f.eks.
Maxtor 80,0 GB - SATA150, (FLUID!) - 7200/8192KB til 695,-?
Så skulle der være det hele... tastatur, gammel skærm o sårn genbruger jeg.
Med det hele eks. DVD og køler og ca. 800 for gfx-kort og ca. 350 for kabi får jeg det til at blive
4308,- for CPU, Bundkort, Ram, GFX, Kabi og HD.
Hvad siger DU til det ?:(
Mvh.
Marc JJ