winxp 32-bit service pack2??

Diverse d.  19. oktober. 2004, skrevet af stegger
Vist: 284 gange.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 13:02:19
Svar/Indlæg:
206/36
nu har der jo været en del skriveri om det er godt eller skidt at installere service pack 2, men hvad er konklusionen??
hvad er for og imod? mht performance, virus osv....

red_martians

Moderator
Tilføjet:
19-10-2004 13:14:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg er egentligtaget tilfreds... undgår jeg alle de genstarter, og 1027 opdateringer der har været indtil SP2. Har ikke haft nogle problemer med den endnu. Driller lidt under netværk, men så skal Firewall'n bare slåes fra!!

NPI

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 13:16:33
Svar/Indlæg:
406/1
Et highend system blev fornyligt benchet til at køre 0.5% hurtigere på sp1 end sp2... så mht det kan det være lige meget. Mht virus så er det sikrere. Du bør dog lige vide 3 ting:
1. Nogle få programmer (som du sansynligvis ikke har) virker ikke med sp2, og et par spil har fået problemer med at forbinde til nettet (de nye af dem kan dog patches, og de gamle kan komme til at virke igen ved at cracke tcp systemet).
2. Firewallen er langt bedre end den originale xp, du bør dog nok stadig skaffe dig en anden (eksempelvis kerio eller sygate), og hvis du allerede har en anden firewall skal du deaktivere den indbyggede med det samme efter installationen da den er sat til default=on og kan skabe komplikationer med 3rd part firewalls.
3. Sp2 beskytter delvist mod spyware infisering, men du bør rense systemet inden (via ad-aware og/eller spybot search & destroy) da den nye sikkerhed kan skabe problemer med at fjerne den allerede installerede malware.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 13:19:08
Svar/Indlæg:
10398/435
kører fint på min maskine. synes ikke om security center, så det er disablet.
performance er lidt op og ned.. kig evt her:
http://kama.sarcnet.com/xpsp1v...

ang. vira/trojan etc. tror jeg at det er det samme.. den øget security skulle jo stamme fra win-firewall som er blevet udbygget siden sp1, men når den er disablet alligevel, ja så er det jo det samme.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 13:32:21
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg kører med SP2 på min maskine, og jeg er 99% positivt overrasket over den. Den indbyggede popup-blocker samt firewall er helt geniale til mit behov. Faktisk kan firewallen konfigureres næsten lige så meget som min hardware-firewall, så der må man sige at de har gjort et godt stykke arbejde.

Jeg kan ikke mærke nogen ændring i performance, pånær at jeg synes at min explorer er blevet en anelse hurtigere - måske blot indbildning, men sådan føler jeg det altså.

Indtil videre har jeg oplevet ét spil der ikke virkede med SP2, men så var der en lille patch at hente hos producenten af spillet, og ikke længere nogen ko på isen.

Jeg står helt uforstående overfor alle dem der har haft store problemer med SP2 - det er ihvertfald det stik modsatte af de erfaringer jeg har gjort mig indtil videre.

Endnu engang må jeg sige at popupblockeren er KANON! Ja, man kan få en masse andre som er mindst lige så gode, men jeg er typen der hader at have alt for mange dumme ikoner liggende i taskbaren, og når der nu er så fornuftig en blocker indbygget i Windows, så kan man lige så godt gøre brug af det!

stegger

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 14:06:29
Svar/Indlæg:
206/36
super tak for de hurtige svar som forhåbentlig kan glæde andre end mig. i samme omgang kan jeg klart anbefale fokl at holde sig fra xp 64 bit udgaven der er simpelthen for mange små fejl endnu og næsten ingen programmer som kan kører korrekt bl.a. norton, zonealarm, speedfan, cool n quiet...

men #2:
de andet råd forstår jeg ikke helt... hvilken firewall skal jeg slå fra? jeg kører pt med zonealarm. er det den du mener jeg skal deaktivere eller er det den gamle indbyggede i xp UDEN sp2?

og er de to firewalls du nævner(kerio eller sygate) bedre end zonealarm?

NPI

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 14:26:16
Svar/Indlæg:
406/1
#5 jeg har ikke megen erfaring med zonealarm, men kerio og sygate er nok de bedste gratis firewalls derude.

og med hensyn til mit andet råd så mente jeg at slå sp2's firewall fra (den aktiveres automatisk og kan skabe komplikationer emd nogle firewalls hvis den ikke slukkes)

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:24:20
Svar/Indlæg:
431/26
iexplorer er blevet langsom til at minimere/maximere på de 3 maskiner jeg har opdateret(efter en omgang spil, eller andet krævende, og intil en genstart) ellers har jeg kun positivt at sige om den

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:41:28
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg ser ikke nogen god grund til ikke at køre med sp2

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:47:35
Svar/Indlæg:
274/19
Til det med at norton ikke virker (her går jeg ud fra du snakker om NAV)...

Der er nu heller ikke så meget brug for et 32 bits av program på en 64 bit maskine :p

BTW så kørte min installation af 64 bit extended fint med cool 'n' quiet....

stegger

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:58:12
Svar/Indlæg:
206/36
#9 hmm....
troede står 32-bit bandit applikationer kan skade(ang NAV)
jeg kunne ikke få mit asus cnq til at fungere uanset hvad jeg prøvede min cpu kørte på fuld damp heletiden☹
emn hva... nu har jeg reinstallet 32bit xp og samtlige opdates osv... så venter lidt med at forsøge 64 bit opdagelser igen....