Indbygning af Black ICE

Vandkøling d.  19. oktober. 2004, skrevet af Lockheed
Vist: 529 gange.

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:33:05
Svar/Indlæg:
503/516
Hej alle

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får bygget en Black Ice Extreme III ind med et Aquacomputer indbygningskit?

Mvh

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:35:58
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg vil gætte på, at du skal skære et hul i kabinettet ... og sætter blæserene fast imellem aquacomputer-gitteret og radiatoren ... :D

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:41:27
Svar/Indlæg:
503/516
#1 Kan fornemme på dit elegante svar, at jeg måske skulle have uddybet mit spørgsmål lidt....

Forskellen på en Evo360 og Black ICE er, at der ikke er gevindhuller på Black ICE til montering af de medfølgende skruer til indbygningsgitteret og derfor kunne det jo være andre havde stået i samme situation og havde fået en gylden ide.

Mvh

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 16:09:35
Svar/Indlæg:
503/516
#3 Det var også min tanke, da boltene følger med til indbygningskittet. Problemet med det er, at det er lidt svært for mig at holde igen på møtrikkerne, når jeg har sat blæserne på. Jeg har overvejet om man måske skulle lime møtrikkerne fast....

Rune

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 17:00:52
Svar/Indlæg:
153/22
#5. Det lim kan man for det meste "Skrue" væk.. Men det er da underligt at der ikke er noget gevin :l .. Tror faktisk min Radi. fra Asetek er en Black Ice Pro og den har jeg da bare fyret et par skruer i. Der var ikke noget gevin man skulle bare dreje lidt til så kom der et. Det har holdt fint i over et år nu.
(det kunne også være en mulighed :l )

//Rune

jrl

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 19:49:53
Svar/Indlæg:
212/61
Til fixering af møtrikker kan du brug loctite der er spec. beregnet til formålet, og det skal nok holde møtrikken på plads 100% :e

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 22:09:18
Svar/Indlæg:
1996/65
#2 ... ja det var måske lige et kort nok svar jeg gav der ...

For at fastgøre blæserene på aquacomputer gitret ... skal du benytte normale blæser skruger eller plastik splitter ...

Den anden side af blæserne skal jo så monteres på radiatoren ... og der kan jeg oplyse om at der på black ice radiatorene benyttes nogle små plastik nitter til at montere Blæserene ...

de kan foreksempel købes her ...
http://www.studiedata.dk/produ...

Det er bare nogle blæser splitter som dem der kendes fra eksempel vis chieftec kabinetternes sideblæsere (men de er bare mindre) ...

Hvis man montere blæserene på den måde skulle det kunne gøres let og elegant uden at skulle ødelægge eller modde noget ... :e

Edit : overstående link til plastik-nitter ... betegner det som et blæsermonterings sæt (hvilket betyder at der kun er fire nitter, og derfor kun nok til en blæser) ...

Stratos

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 22:33:34
Svar/Indlæg:
189/18
Jeg monterede en Black ice samt det airplex gitter fra aquacomputer her i weekenden. Jeg valgte at blæseren øverst og til at blæse ud af kabinettet og derved suge gennem black ice. jeg startede med at bruge nogle normale korte blæserskruer til at samle blackice og blæseren (Derved ødelægges lamellerne heller ikke). Så fastgjorde jeg airplex til kabinettet i de yderste fire huller og brugte naturligvis de inderste fire til at gøre blæseren fast til selve gitteret.

Resultatet blev overraskende godt :)

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 23:57:09
Svar/Indlæg:
503/516
Takker for svarene. Mit største problem er nok, som jeg ikke lige fik nævnt, at de blæsere jeg skal montere er Titan blæsere, som ikke har mulighed for som andre blæsere at montere skruer som vanligt. Jeg har dog fået et par ideer ud fra jeres svar som jeg vil arbejde videre med.

Mvh