2 problemer med comp

Diverse d.  19. oktober. 2004, skrevet af mino1
Vist: 249 gange.

mino1

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 15:35:35
Svar/Indlæg:
42/6
Jo, det hele starter med at jeg kommer hjem .... jeg smider lige tasken ogfår lyst til noget musk - så jeg går ind og tænder computeren - sætter mig ned... kigger op - hmm- er skærmen slukket? - jeg prøver og tænde den så (man kan ikke se om den er tændt eller slukket da den ingen diode har...

hmm - der kommer ikke rigtig noget- så jeg smider den til fjernsynet compen for at se der er liv i den.

Hurra hurra - der kom noget op.... så hiver forbindelsen ud af grafikkortet til skærmen - prøver at tænde den - og der kommer intet op - normalt når den ingen signal har popper den op og siger det.... det gjorde den ikke mere hvertfald...

Så jeg tænker- hmm.. måske skulle jeg ringe ind til fona der hvor jeg har købt den...
men de sarer ikke - så ringer jeg ind til deres Elektronik-center og forklarer hende damen problemet -hun siger så at så skal jeg sende den ind - så spørger jeg hende hvor lang tid det ca vil tage- jamen det vil nok tage nogen uger- mig: nogen UGER ?! - ja.. vi har travlt i øjeblikket...

jeg er jo lidt af en nørd - jeg har ike rigtig nogen ekstra skærme eller noget -

men så kom jeg til at tænke på det med de4uger sån en sag må tage.. noget med at få en ny vareellerpengene tilbage hvis der går længere end 4 uger ?.... samtidig har jeg en lille grøn død pixelfejl-og tidligere har den ikke giddet og vise eks. bootscreenen XP har.... kender i commanden i kør der hedder dxdiag ? - gør i sikkert - den gad heller ikke altd og vise eks. nogen af dens test... det gad andre skærme dog godt gøre på den....

jeg kan se at jeg har 24 måneders reklamationsret påskærmen - hvad indebærer sån en ?

og ti det andet problem - jeg prøvede og fåmit TV til at køre windows - men ligeså snart den når til windows så slukker den for tvout da jeg ikke har sat det til i windows...... så jeg legede lidt med fejlsikret - kunne jeg dog heller ikke finde Nview - typisk- men så prøver jeg lige at gå derind igen -- den indlæser nogen ting -og BANG... den mangler selvfølgelig lige en skide fil - den er er åbenbart blevet væk ? :S

når - den siger jeg kan køre en repair-.... så jeg smider CD´en i - trykker R - og så skal jeg vælge min windows partition - jeg trykker så 1 - den beder så mærkeligt nokom administrator password - den lavede jeg ikke da jeg installerede windows sidste gang - så jeg tænker at det kan være bruger password - så jeg taster mit password dertil - det var så ikke den... så jeg trykker bare enter- og den laver så noget sjov - men så står der ikke mere - den har ikke givet mig info om den har lavet en repair.... jeg ved ikke hvilken command jeg skal bruge nu - gør i ? - jeg kan ikke lige finde ud af hvilken jeg skal bruge - dem jeg fandt via commanden HELP

Håber sqi kan hjælpe mig her..

BTW. skærmen er køber den 02.08.2003 - derstår på faktura at der er 24 månedersreklemationsret

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 17:27:28
Svar/Indlæg:
2353/24
24 måneders reklamationsret betyder at, hvis produktet (skærmen i dit tilfælde) går i stykker inden for de 24 måneder, så har du ret til at få den repareret eller en tilsvarende skærm istedet.
du skal bare henvende dig i den butik, hvor du købte skærmen, du skal dog huske at tage bon`en/fakturaen med.

hvis jeg var dig, ville jeg formatere C-drevet, da det løser de fleste problemmer, og hvis du har noget vigtigt på dit c-drev, så tag og sætte hd? en over i en anden computer som slave, da du dermed kan komme uhindret ind på din egen hd.

/held og lykke

mino1

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 17:43:12
Svar/Indlæg:
42/6
Jeg fandtud af at disken blev repareret...

jeg har også testet skærmen på den bærbare -der kom heller intet

jeg ringede dog ind til Fona og de sagde faktisk at det gik over garantien ?:(

så hvis den skulle ind kom det nok til at koste penge - han sagde at reklamations retten ikke galdt her....

kan det passe ? jeg tror faktisk mere på #1 end jeg gør end på ham fona manden der - de er vel lidt griske nogen af dem.... men er der der kan bekræfte at det er på reklamationsretten den skal køre på ?

NPI

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2004 17:50:11
Svar/Indlæg:
406/1
#2 nu sidder jeg ikke lige med loven... men jeg mener også de er 100% forpligtet til rette deres fejl med mindre de kan påvise at skærmen virker efter hensigten.