HyperGlide

Diverse d.  19. oktober. 2004, skrevet af B@NG
Vist: 2804 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2004 18:40:45
Svar/Indlæg:
3640/1231
Musen er et vigtigt redskab i dagligdagen. Den bliver også brugt meget, og bliver derfor hurtigt slidt. HyperGlides giver deres bud på en muse "renovation"

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 12:00:36
Svar/Indlæg:
1494/10
OMFG!!!

Det er da sindsygt dyrt. 59kr for en lille pakke mussefødder :o

Jeg har selv givet 50kr for omkring 1.2m teflon. Jeg skal så godtnok selv klippe det til men det er sq noget af en besparelse i forhold til de der ting. Hvis jeg brugte sådan noget sataner der ville jeg da skulle have fuldtidsarbejde for at have råd til det. Jeg skifter teflon på min mus hver eller hver anden dag.

Joe

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2004 12:30:31
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg har prøvet de bamser på min mx510 mus, og selvom de giver en lille forskel (lidt glattere) er det ikke nok til at opveje den bagdel de giver.

Jeg slider dem simpelthen for hurtigt ned fordi de er så små (bruger S&S Steelpad og Func surface). Jeg vil tro at det er meget bedre på mus med større "fødder" så som MS3.0 osv. Kender en der bruger MS IE (den første der passer til både højre og venstre hånd) og han elsker dem. Men hans musse fødder er også noget bredere, og derfor sidder hyperglides bedre fast og har en større flade at slide på.

Jeg kører selv uden teflon og lign. da en mx510/mx500 kører ret godt uden noget på S&S Steelpad og Func. Desuden synes jeg de måtter slider en del på teflon og hyperglides, og det er ikke den store forskel det giver. Ikke stor nok til at jeg gider skifte teflon konstant i hvertfald.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 13:01:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
AphiX > Hver eller hver anden dag ?:(

Ja så kan jeg godt se problemet :x

Joe > Jeg syntes også min MX1000 kører vildt godt uden noget, men ikke på Steelpad S4... eller jo, men den larmer sygt meget.

Jeg har ikke prøvet at slide dem her ned endnu, men det går måske stærkt hvis man gamer 8 timer i døgnet...

For mig er det gode, og jeg er sikker på at de minimum holder en måned med mit forbrug...

Anonym2020102112223

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 15:10:42
Svar/Indlæg:
125/39

Det er dig som hænger med røvskægget i postkassen idet at hyperglides er utroligt holdbart og jeg er på 6 månede med den første pakke. Distrubutøren i Danmark og vores tidligere sponsor WEBdanes.dk har haft relativ stor succes med salget, ganske enkelt fordi produktet er enestående.
Derudover skal du ikke bakse med at klippe og klistre på samme måde du skal med teflon.

Som det fremgår på http://www.hyperglide.dk/komme... hvor jeg selv er blevet udspurgt, er produktet ganske enkelt super og er brugt blandt den absolutte elite i Danmark.

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 15:14:38
Svar/Indlæg:
1494/10
#3 Jep, når man ikke betaler mere for teflon kan man lige så godt skifte ofte, man bliver vandt til at ens mus kører super godt.

Jeg spiller ikke særlig meget, så det er ikke fordi jeg sidder 8-10 timer hver dag og spiller at jeg skifter teflon så ofte. Jeg gider bare ikke slide det helt tyndt.

Jeg bruger selv Steelpad 4D (samme overfalde som S&S) og Icemat, jeg kan godt kører tre dage uden at skifte på min 4D men på min Icemat skal jeg skifte teflon hver eller hver anden dag (kommer an på hvor meget jeg har siddet ved compen).

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 16:11:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
5 > Så forstår jeg det ikke.. jeg er ikke gamer, men jeg bruger PC'en minimum 10 timer hver dag på en Steelpad og jeg oplever absolut ikke at de bliver slidt ned...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2004 16:25:59
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har mouseglidZ.. de koster 40kr pakken, og der er til en hel del gange!
Og de bliver ikke slidt sådan lige - i hvert fald ikke hvis man bruger Qpad :)
Men ja, de samler en del skidt, hvilket også kan medføre at de ryger af, trods at de slet ikke er slidt :l

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 19:01:40
Svar/Indlæg:
1494/10
Det er jo heller ikke fordi de bliver sildt i bund, det er bare fordi det er meget bedre når der liger er kommet nyt på.

Hvis de virkelig kan holde så lang tid, er det jo heller ikke det samme som teflon men mere som normale mussefødder. Jeg gider ikke selv bruge de normale musseføder da der så er alt for meget modstand når man skal bevæge musen, derfor jeg bruger teflon.

Men ja, hvis dem der bruger dem bare kan lide dem er det jo fint nok for dem. Jeg holder mig bare til teflon, det gør at musen er meget lettere at flytte rundt på :)

e:e

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2004 19:15:49
Svar/Indlæg:
30/3
Tjaa, hvis man ikke har lyst til at give penge for nogle små glatte dutter, så har jeg en løsning. Gå ud i bilen eller find førstehjælpskassen inde i huset. Åben den og find nogle plaster eller noget tape. ?:(

Hvis du vælger at bruge plaster, så klipper du den del af der kan klister, og klister den på din mus. Det virker!

Så er der os tapen som jeg mener virker bedst. Det er en speciel tape som ofte ligger i en førstehjælpskasse, men den har også en dejlig dejlig galt overfalde.

Disse to ting virker faktisk! Syntes det er værd at prøve, hvis man er ude på at spare lidt håndøre som kan bruges på en lille bytur i stedet. :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 21:35:00
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg bruger ganske alm. tape, da det er bedre end de fødder der sidder på min mus (Ms Wireless Optical Mouse 2.0) fra starten af, det slides dog ret hurtigt, men man kan få rigtigt mange ruller tape for 50kr.

Den kørere bestemt ikke ligeså godt som med teflon e.lign. men det er somsagt bedre end de oprindelige :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 21:53:13
Svar/Indlæg:
3640/1231
AphiX > Aaaaah okay, ja så er vi enige :)

Jeg vil også sige at dem her er lidt mere lig de originale musefødder. Som jeg også skrev, så virkede musene tungere efter jeg havde afmonteret GlidZ og monteret disse HyperGlides.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 23:09:44
Svar/Indlæg:
2694/107
Utroligt... jeg må tillade at grine hver gang jeg hører noget om at teflon gør ens mus bedre. men det er ikke mine penge det går ud over.

/Ash

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 23:34:46
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvorfor bruge teflon - Gaffa sku være lige så god, siger en af mine venner, skal dog skiftes temmeligt ofte!, da man hurtigt slider sig ned til klisteret.
#9 det lyder sku ikke helt dunt med det tape fra første hjælps kassen!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2004 12:43:13
Svar/Indlæg:
14079/622
->#12
Har du prøvet mouseglidz ?

Jeg synes at musen at klart bedre at arbejde med..! :)

Jimbo.dk

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2004 16:46:29
Svar/Indlæg:
104/12
teflon er det som holder ... ihvertfald så længe de ter 100 gange billigere...

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2004 20:14:15
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg har prøvet en helveds masse formor for teflon. altid mine venner der siger jeg skal prøve. men jeg bryder mig ikke om det. at musen glider en brøkdel bedre er måske meget rart. men ikke til den pris. og jeg gider heller ikek bruge mussemåtter at præcis samme grund. jeg har et komunalbord som computerbord og det har en dejlig glat overflade. det er min mussemåtte. og jeg kan lide den. jeg vil ikek hae en "steel-pad" eller andet gejl som ikke er brugbart i mine øjne inden for min dør... det kan godt være jeg lyder som en idiot men sådan er min mening om det muse-gejl som man kan købe.
de stakkels cs-gamere (som om) giver jo penge til noget de tror kan gavne deres skills (eller mangel på samme) og det giver ikke en disse... det er en vanesag hvordan man bruger musen.

/Ash

SyZyGy

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2004 12:25:27
Svar/Indlæg:
48/14
holder mig også til teflon.

Fik noget meget specielt og kraftig teflon af en ven.

Gav 50kr for 1 meter langt (også er det altså også 10 cm bredt + det er en lille smule tykkere)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2004 20:02:07
Svar/Indlæg:
14079/622
->#16
Jeg synes bestemt ikke du lyder som en idiot ;)

Igennem længere tid har jeg kørt med min gamle trådløse på mit træbord, og det kørte sådan set fint.
Men da jeg fik ny comp ville jeg gerne prøve det lækreste gear (mx510 m. mouseglidZ og QPAD), og det er bare vildt lækkert synes jeg.

Men Teflon og Icemat er ikke lige min smag...

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 04:13:39
Svar/Indlæg:
2175/21
#12 grin bare løs.......det viser lidt om hvor megen føling du i virkeligheden har med din mus..........

og når man har gamet så læmge som mig, får man det da forærende rundt omkring fra....

NPI

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2004 13:58:53
Svar/Indlæg:
406/1
#19 koldt vand i blodet der, føling med sin mus afhænger kraftigt af ens underlag og hvilken form for accelleration og sence du har kørende på den (for slet ikke at tale om greb om musen). Teflon, steelpads og andet lir kan generelt altid anbefales, men afhængigt af ens stil er det ikke altid det giver nok til at være et must.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2004 20:10:30
Svar/Indlæg:
2175/21
nej men det hjælper ALTID hvis man har bare lidt føling med sin mus....

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2004 00:14:07
Svar/Indlæg:
2694/107
nej det gør ikke...
jeg har føling med min mus. jeg er bare ikke dum nok til at bruge penge på noget jeg sagtens kan undvære.

/Ash

^_^ZuoiRuF

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2004 00:46:36
Svar/Indlæg:
2/0
:l Ash hvad mener du helt præcist med "til den pris Teflon koster"? Bor du i en familie på 6 personer hvor i skal dele én gang bistand eller ? :p

Teflon koster jo stortset intet! 10 kroner for 1 meter! eller 36 kr for 5! og hvis du køber 30 meter betaler du endnu min dre i gennemsnit!.. desuden er Teflon røvnemt at få gratis!

Og hvis Teflon hjælper så lidt som du påster, så prøv det lige af med en 4S (hvis du har råd.. du har vel brugt alle dine penge på Pokémon (Ash*) og hvilken som helst mus du nu kan finde nede i genbrug... eller lån en af dine venners mus og prøv...

Teflon hjælper sQ da max!

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 19:28:48
Svar/Indlæg:
2694/107
Well... for det første er jeg rimelig sikker på at jeg tjener mere end dig. for det andet så kan jeg ikke lide af give penge for noget jeg ikke kan bruge og heller ikke finder nødvenligt.
Og som du selv skriver i din profil (teflon forvandler din mus til "Bambi på glat is!" til hver en tid! (ihvertfald på min 4S )). men hven fanden siger jeg bryder mig om at have bambi på glatis på mit bord?
Og som sagt så har jeg INTET med pokemon at gøre. Men det må du åbentbart have siden at det er den første sammenligning du kommer med. endnu en grund til at tro at du kommer fra generationen der gamer cs og syntes at alle andre spil suger. så lille skater-Rune... tag dig selv i nakken og smut over på www.hol.dk . for jeg tror virkelig at de savner dig.
en helt anden ting. hvis teflon er så let at få gratis, hvorfor giver folk så penge for det??

og endnu en grund til at fastslå din "troværdighed" som cs-lamer; du opretter en profil kun for at skrive dette... det må jeg sige, det er virkelig lavt.

/Ash

GoldieQueen

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2004 13:11:45
Svar/Indlæg:
12/0
Halløjsa :)
Nogen her har sagt at HyperGlide er dyre :00 .....Det er ikke rigtigt HyperGlide er faktisk meget billige, da de holder meget længere tid end andre mousepads.
Forskellen på HyperGlide og andre typer, er blandt andet at HyperGlide er lavet af 100% teflon. Se evt. holdbarhedsindikatoren på http://www.hyperglide.dk/speci...

teflon må der til ;)

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2004 18:01:17
Svar/Indlæg:
406/19
Anskaf jer en mus der ikke skal køre ;)
Har en trådløs Logitech trackball dims, styres med tommelfingeren.

Den virker ganske glimragene, og man skal slet ikke skifte musefødder :p

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2004 21:21:40
Svar/Indlæg:
14079/622
->#23
Sæææt dig ned, sæt dig neeeed, sæt dig neeed!
Hvis han ikke bryder sig om teflon, så lad ham mene det x(
Det kan da godt være du går ned i fakta hver dag og køber en mælkesnitte - men det er sgu ikke det samme som jeg kan lide den :P

Det kan godt være at der er personlig hetz der hvor DU kommer fra. Men på oc.dk taler/skriver vi pænt til hinanden, så "hejhej" :i

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 15:43:53
Svar/Indlæg:
6052/189
tja..

jeg synes nu det er fair nok at bruge teflon til sin mus. for jeg synes helt klart det sænker en stor del af den reaktions-tid der er mellem "nu rykker jeg musen" og "nu rykker den altså".

der findes så 2 måder man kan gøre dette på. at købe en musemåtte samt noget teflon.

og måde med en gammel steelpad 4D ( fået ), samt alm printer-papir, og plastic-tape. Det fungerer omend bedre end Steelpad 4S og fx Black Ice-teflon. Derfor bruger jeg tape og printer-papir.

og jo, har prøvet begge dele.

ZiWE2

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2004 11:16:59
Svar/Indlæg:
23/1
jeg syndes nu også at 11 stykker plastik i størrelsen 50x50mm med lim på bagsiden og en vådserviet for 59,- er landevejsrøverri ved højlys dag.

^_^ZuoiRuF

Overclocker
Tilføjet:
11-11-2004 19:21:13
Svar/Indlæg:
2/0
selvfølgelig tjener du mere end mig! jeg har intet arbejde.. det tjener man ikke meget på... Skater Rune : jeg står på skateboard, og så kan du vel regne ud at jeg hedder Rune :e

CS er mit yndlings spil, men jeg spiller også andet.. jeg tror du hører til dem der hader CS gamere :00

okay undskyld jeg måske lagde lidt hårdt ud, men kan bare ikke se hvad du piver over, for teflon er et must (syns mig og mine venner) og så KAN det altså skaffes gratis.. dunno hvorfor folk så betaler for det...

jeg føler du har provokeret alle der spiller cs med noget af det du har skrevet, men det er sQ nok bare mig der er lidt nærtagende..

Ja, jeg ville faktisk lave en profil for at svare igen på det du har skrevet, men det viste sig jeg allerede havde en profil (tror jeg nok ) ?:(

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 00:10:15
Svar/Indlæg:
3640/1231
Så så gutter.

Når alt kommer til alt er det en smagssag.

Lige så vel hvilken mus der passer bedst i ens hånd osv.

Nogle vil bruge teflon, andre vil ikke.

Jeg har aldrig brugt noget som helst, men efter at have testet det, må jeg erkende at jeg aldrig kommer til at køre uden igen.

Og det er så min mening, og naturligvis må i da gerne have en anden ;)

DiRtBaG

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2004 13:30:34
Svar/Indlæg:
99/16
Der er ingenting der er gratis i denne verden, og hvorvidt Hypergilde´s Mousescates er dyre eller ej, er vel underordnet. Lad være med at køb dem hvis du/i mener at de er for dyre. Svære er det ikke.
Jeg må dog sige at jeg lige netop har fået sæt ind af døren, det kostede mig 120.- på efterkrav. Men 120.- i dagens danmark er sq da ingenting. 120.- ryger hurtigt på andre ting.
Det er første gang jeg prøver teflon, fordi jeg er træt af de originale pads bliver slidt alt for hurtigt, så jeg ville prøve disse, efter jeg havde læst om dem.
De sidder på en MX1000 og bruges på en Flunc 1030. Musen blev stortset lydløs og nu glider den som "Bambi på is". Så de 120.- er IMO givet rigtigt godt ud. De er ihvert tilfælde kommet for at blive på mine mus.
Hyperglide; Tak for et fedt produkt 🙂

Smedetamp

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2004 17:28:18
Svar/Indlæg:
38/5
Har oxo lige købt et sæt 8)

Jeg er en ivrig gamer mm.

Jeg har brugt teflon i et års tid og var ved at være træt af at skifte tape hele tiden
Så Jeg er godt tilfreds med skiftet.

Kører stort set som teflon tape.

P.S.
Jeg har ikke skill nok til at høre uden Teflon

;)

GoldieQueen

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2005 20:16:13
Svar/Indlæg:
12/0
Du har MX1000 🙂 og nu er der kommet Hyperglide der er lavet specielt til MX1000.
Der findes nu 7 typer forskellige Hyperglide mouseskates.
http://www.webdanes.dk/shop/de...
Du skriver også du har betalt 120 kr fordi det var pr. efterkrav. Du kan købe 1 pakke (der er til 2 mus) for 63,50 incl. forsendelsesomkostninger, hvis du indbetaler direkte til bank :)

svend

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2005 02:32:26
Svar/Indlæg:
308/22
hmm... jeg har en IE 3.0 og da jeg brugte teflon skiftede jeg hver uge eller 2 gange om uge (afhængigt af hvor meget jeg spillede).
men nu kører jeg sq på første måned med mine Hyperglides ! og de er stadig så gode som nye. det skal lige siges at jeg har dem på en icemat 2nd ed. så de kører ikke helt optimalt :( så skal ud og ha fat i en Steelpad 4d eller hva den nu hedder. den der af plastik eller hva det er :D