Jeg har en onkel som har et autoophug og har derfor haft rig mulighed for at afprøve forskellige radiatorer.
Dem fra VW ser tit ud som den du har der. Jeg har prøvet een som ligner ufatteligt meget og den var såmænd helt fin, men som #11 siger sidder lamellerne meget tæt så den er måske ikke helt så velegnet til den slags blæsere vi oc'ere kan finde på at bruge sammen med den.
Derimod er jeg blevet glad for en anden type. Den er vist hovedsageligt fremstillet i messing, hvilket er fint nok, men der er meget mere "hul" mellem lamellerne hvilket gør at den er nemmere at blæse luft igennem.
Jeg går straks i gang med at lægge et par billeder i min profil hvis nogen skulle være interesseret. Den som jeg bruger lige nu, som er den med 120mm blæseren monteret på, er fra en gammel Volvo - aner ikke hvilken model. Den virker kanon og er også ret effektiv selvom der ikke er blæsere monteret. De to ens er fra Opel, men ellers samme type konstruktion.
LxBXD - Volvo: 220x195x50mm; Opel: 175x190x50
Pris er cirka 150,- pr stk
Jeg har iøvrigt ved flere lejligheder set forskellige tests af radiatorer hvor mange af de kendte har været med, og hvor denne her type radi har scoret vildt gode resultater. Smider lige et link hvis jeg støder på det igen...
Pt køler jeg iøvrigt kun cpu med volvo radi'en men der er meget mere potentiale i den end bare det.. så jeg ville ikke være bange for at hive både nb, gpu, hdd, og psu med.. overhovedet ikke!
Mvh Tesi