LCD+Tuner eller LCD-tv

Diverse d.  20. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 570 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2004 18:54:43
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg vil ud og investere i en LCD-skærm, som samtidigt skal fungere som mit TV. Jeg står imellem en alm LCD-monitor, som altså kan erhverves rimeligt billigt, og en ekstern tuner dertil på den ene side - og på den anden et regulært LCD-fjernsyn.

Hvad er jeres erfaringer? Er kvaliteten ligeså høj med en ekstern tuner (har oplevet interlacing med mit gode gamle hauppauge)?

Har i desuden nogle idéer - enten til LCD-fjernsyn eller til LCD-monitor?

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2004 20:26:23
Svar/Indlæg:
767/119
**OT** Jeg er lige med på en lytter - skal nemlig have udskiftet både mit tv og min skærm, det bliver nok med en 19" LG tft.. **OT**

Men et kommer virkelig meget an på hvilken tuner du bruger - jeg har et pinnacle tv-kort, og det ser ikke synderligt godt ud (på en CTR) - men der kan nok skaffes nogle ordenligt tunere, hauppage skulle vist lave noget godt?!

blaster

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2004 20:26:53
Svar/Indlæg:
29/1
Det kommer an på størrelsen, hvis du skal ud have LCD fjernsyn bliver de meget hurtig dyre i normal TV størrelse, hvis de skal have et ordetlig billede, ellers lider de af dårlig kontrast, farver, opdaterings hastigged osv. Hvis du er rigtig kritisk med billede, skal du helt holde dig fra fladsskærms tv.

Hvis du skal se fjensyn på din pc vil jeg gå efter en fladskærm og en extern/intern tuner i pc'en. LCD fjernsyn har jo ikke en specielt stor opløsning selvom de er store (normalt 1280*720) så jeg ved ikke hvor fede de er som pc skærm ??

Mvh