Grunden til at jeg spørger er at jeg stadigvæk er i tvivl om hvilke RAM jeg skal købe til mit MSI K8N neo platinum (socket 754) bundkort.
Jeg kan se fordele ved PC3200 og fordele ved PC4000, men jeg kan ikke rigtigt se hvad der er bedst. Problemet er at jeg skal bruge dem både til overclocking og til normalt brug. Forstået på den måde at jeg gerne vil se hvor meget ydelse jeg kan presse ud af mit system via overclocking. Men jeg vil også have nogle RAM som yder godt ved standard FSB på 200 mhz, hvis jeg vælger at køre mit system ved standard hastighed. Umiddelbart hælder jeg til PC4000, da jeg ikke bliver begrænset rent overclocking-mæssigt. Men vil et par PC4000 moduler yde OK, hvis de kører underclocket på 200 mhz ?? Hvis ikke, så er PC3200 jo bedre.
At påstå at jeg er RAM forvirret er en underdrivelse :e
Og så har man jo også læst om folk der har problemer med at køre 2 x dobbeltsidet RAM moduler. Er det historie nu, eller er det stadigvæk et problem ?? For jeg vil gerne have 2x512 RAM moduler, som kører uden problemer i mit bundkort. Jeg synes at jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg omkring hvad jeg skal købe :o