Windows install på bærbar

Diverse d.  21. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 224 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2004 23:25:13
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej jeg har en problem med min bærebar.
Den har ingen cd-rom indbygget
Har en cd-rw med usb kabel. Som jeg kan tilslutte...

Men PROBLEM er at den ikk kan finde windows der dukker en error skærm frem.
Hmm Det jeg kunne tænke mig hva hvordan jeg kan boote fra min cd-rw som er tilslutte med USB?
Har forsøgt i BIOS osv.Har ikk rigtig lykkes mig.

F-Siemens life book 2610
steen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2004 23:43:46
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis der ikke under boot-indstillinger i BIOS er mulighed for at vælge USB, bliver det nok svært. Sjovere bliver det hvis din cd-rw bruger et USB2 kabel...

Har set en startdiskette som var lavet så den kunne finde et USB1.1 drev, men ikke med USB2...endnu.

Alternativt kunne du, hvis du har floppy-drev og netkort, lave en netværks boot diskette, med den korrekte netkorts-driver.....connecte til en anden maskine, hvor du har en del værktøjer liggende på et share. Herfra kan du så køre forskellige DOS-værktøjer....hvis det skulle kunne hjælpe, som f.eks partition magic.

Bruger selv det lille trick med netværks boot diskette når en maskine går helt bananas...og ikke vil andet.

Hvad står der på den error skærm? Lidt flere info ville hjælpe.

Ligger windows på et FAT32-drev eller på et NTFS-drev?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 03:11:18
Svar/Indlæg:
2870/65
Føst skal jeg vide om du har en anden computer, hvor du eventuelt kan have installations-filerne liggende på, samt om du har en switch eller netværks-kabel du kan bruge fra den ene maskine til den anden.

Hvis du har er det fint....især hvis du gerne vil re-installere.

Det er ikke helt enkelt at forklare hvad man skal gøre på et par liner...det er ikke så enkel en process.

Hvad jeg KAN gøre for dig er dette:

Du sender mig en mail (dsl53783@vip.cybercity.dk) og fortæller:

1. Hvilken windows du vil have på maskinen (forhåbentligt en XP eller en win 2000)

2. Hvad maskin-navnet er på den maskine du kan trække filerne fra

3. Hvilket netkort du har i den bærbare

Så laver jeg en netværk boot diskette til dig, samt en fyldest-gørende "vildledning" i hvordan den skal bruges....og hvilke ting som skal være i orden inden du starter.

Fra det øjeblik jeg modtager din mail, vil der gå et par dage med at lave diskette og vejledning.

Det er nok det bedste jeg kan gøre for dig her og nu.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 07:26:39
Svar/Indlæg:
6052/189
#3:

Det er sgu service må man sige ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 11:26:43
Svar/Indlæg:
2870/65
Kan se af din profil, at du har en desktop maskine, så der er bare om at samle oplysningerne ind...sende mailen...så skal du få den service :e :e :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 11:45:07
Svar/Indlæg:
2870/65
Alternativt kan vi aftale at du aflægger mig et besøg herinde på Østerbro, hvor jeg har mine "værktøjer".

Så skal jeg fixe den for dig...altså lave den windows-installation....det er måske bedre end at skulle rode med netværks boot disketter når det er første gang du skal prøve det.

Send mig en mail om hvad der passer dig bedst. Så aftaler vi noget.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 16:52:21
Svar/Indlæg:
2870/65
Har svaret på din mail...se bort fra den første mail.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2004 23:08:33
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg vil kigge noget mere på det link som du laver i forrige indlæg.

Er selv interesseret i at få usb til at virke via en floppy, da jeg har en usb disk hvor jeg kunne have mine Ghost.-mages til at ligge på hvis det lykkes.

Kommer igen med mere senere....har forresten svaret på din sidste mail