Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2004 23:54:00
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg (panik)købte her den anden dag et Point Of View GeforceFX 5900XT. Sort PCB og hele pivtøjet.
Ok, jeg kommer hjem og sætter kortet i, tænder op, installerer drivere etc.
Da jeg så "lige" ville køre en 3Dmark, stejler computeren. Den gennemfører de første 5 tests i 01SE og 3 første i 03, hvortil den begge gange bare hopper ud på skrivebordet.
I 'Doom 3' er det mildest talt graverende. Det hakker så meget, at jeg ikke kan se den lille introfilm med "ID-hjertet". Jeg ser bare loadingbilledet (det blå grid-agtige-net) og hører lyden. Det næste jeg ser er "Doom 3" logoet i menuen, men Mars-planeten er der ikke. Det hele er ligesom gået i hak, indtil planeten dukker frem med godt og vel 0,0001 fps.
Det er virkelig tankevækkende.
I Battlefield Vietnam er ydelsen også nærmest til grin, men den slæber sig igennem UT2k3, UT2k4 og BF1942.
Den har tilsyneladende også besvær med DivX-komprimerede film, alm. Mpeg, Mpeg2 og Mpeg4. Det er ikke slemt, men selv min bærbare afspiller dvd-film, divx o.lign. bedre end min stationære gør lige nu...
Først troede jeg at det var en driver/codec-fejl. Jeg havde lige købt nyt bunkort (EPoX EP-4T4A+) og geninstallerer drivere osv. Prøver med ældre versioner, men lige lidt hjælper det.
Jeg har tjekket for varme og kortet har end ikke været oc'et eller flashet.
Der er to ting jeg er kommet frem:
1: Kortet er defekt. Der er nogle døde pipes el. lign.
2: Bundkortet er noget l*rt, og skal have ny BIOS osv.
Det mærkelige er bare, at det tilsyneladende kun er visse applikationer der er problemer med.
Er det nogen forslag til hvad der kan være i vejen ud over det jeg ridser op?!
Det skal siges at jeg måske lige daffer ned i butikken i morgen og snakker lidt med dem... Det kan være at vi kan finde frem til noget dér. Men inden da vil jeg lige teste en kammis 6800GT i min maskine.
Men som sagt: Er der nogen som lige kan komme på hvad der kan være i vejen?! :l