Zalman køler + Asus K8V SE problem

Diverse d.  23. oktober. 2004, skrevet af jokerdk
Vist: 227 gange.

jokerdk

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2004 12:31:41
Svar/Indlæg:
10/8
Jeg har lige fået følgerne hardware:
Asus K8V SE Deluxe
Athlon 64 3000+
og en Zalman cnps7000B
Problemet er at kølerprofilen ikke sidder rigtigt fast på processoren. Der er en metal-bagplade på bundkortrt i forvejde, og den kan ikke fjernes. Hvilket gør det umuligt at montere plastik-bagpladen, som følgte med til køleren.
Man kan derfor nemt rykke frem og tilbage med kølerprofilen.
Jeg synes ikke at den sidder 100% tæt på processoren, som den skal.
Jeg har set installations vejledning på Zalamn's hjemmeside, men kan ikke finde en løsning.
HELP! :l

Bøge

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2004 12:46:50
Svar/Indlæg:
205/1
Du skal have standard bagpladen af for at få Zalmanen monteret korret.

Den sidde godt fast men kan fjernes, men det kræver en god tur under hårtørreren for at få varmet limen så meget op at du kan vrikke bagpladen af.

Du er langt fra den første der sidder med det problem.

jokerdk

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2004 13:15:25
Svar/Indlæg:
10/8
Ohh hvad skal jeg varme limen med? shit jeg er bange for at ødelægge bunkort. jeg troede at zalman har de bedste kølere og jeg kommer aldrig til at fortryde købet, men......

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2004 14:15:03
Svar/Indlæg:
6052/189
brug en hårtørrer..

eller endnu bedre hvis du har en rigtig varmepistol, som man bruger til at fjerne maling med..

Dog hvis du bruger en rigtig varmepistol skal du passe på med varmen.. da den afgiver RIGTIG meget varme..

du tager simpelthen hårtørrer / varmepistol og varmer bagpladen op.. imens du hele tiden prøver at vrikke til pladen.. for at se om den bliver mere og mere løs.. og til sidste burde du med lidt kræfter kunne hive / vrikke den af...

jokerdk

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2004 19:45:50
Svar/Indlæg:
10/8
Jeg har fået den af! Mange tak for hjælp.