Valg af CPU-køler (P4)

Bundkort / CPU d.  24. oktober. 2004, skrevet af Beetle
Vist: 370 gange.

Beetle

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2004 07:16:28
Svar/Indlæg:
22/6
Findes der mon en P4-køler der både er støjsvag og egnet til transport (altså ikke for tung) ? Det ser ud til, at alle kølere der bare leverer nogenlunde OC potentiale til in P4 Prescott, skal veje på den forkerte side af et halvt kilo.

Jeg slæber meget rundt med min PC. Den har sin egen sofahynde, fast i baggagerummet, men bliver stadig løftet, vippet og flyttet meget på. Nej jeg smider ikke rundt med den ... men alligevel.

Jeg kender godt fysikken bag logikken i ovenstående, men håber alligevel på at der er nogen der har udtænkt et alternativ - f.eks. en støjsvag 120mm med fanduct eller lignende, eller alternativ montering, så ikke presset på bundkortet bliver så stort.

Hvad gør i andre LAN-hungrende P4 ejere med følsomme ører og trang til overclocking?

mvh/
Bille

so/7ic

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 11:42:22
Svar/Indlæg:
289/79
thermalright laver nogle super produkter... og de har også nogle god "ophæng" så bundkortet ikke knækker ved transport..

Evilbone

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 11:48:28
Svar/Indlæg:
181/19
hvad med den her http://www.edbpriser.dk/Listpr... ?
den siger ikke meget og skulle også værer okay.... har selv haft udgaven i hel cobber og den var jeg godt tilfreds med

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 11:55:03
Svar/Indlæg:
6624/113
#0 - <i>Hvad gør i andre LAN-hungrende P4 ejere med følsomme ører og trang til overclocking?</i>

Vi ( JEG ) vandkøler. ;)

Bøge

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 12:04:39
Svar/Indlæg:
205/1
#3 Nope, vi monterer en ThermalRight SP-94. Den falder sgu ikke af uden videre og ødelægger ikke bundkortet.

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 12:25:36
Svar/Indlæg:
3162/78

der er faktisk også en søger funktion her på siden, der har været RIGTIG mange tråden om det :i

men hvis du har pengende snupper du dig en Thermalright XP-120 og en syg 120mm blæser!

Beetle

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2004 21:26:57
Svar/Indlæg:
22/6
Okay .. tak for info allesammen ..

#1, #4 & #5
Tre der anbefaler Thermaltake, det lyder jo som en trend. Har kigget diverse reviews og specs igennem på hhv. SP-94 og XP-120. Begge er jo gigantiske og vejer omkring og over det forjættede halve kilo.

Min PC er *mindst* ude at køre et par gange om ugen, ofte på længere strækninger. Jeg placerer altid maskinen med bundkortet nedaf, altså på siden, men der er jo stadig en masse rystelser og bump der uværgeligt vil forplante sig op igennem hynder/puder etc. Vil i stadig mene at det er forsvarligt -- for jeg gider ikke flere transportbeskadigede kort (har 3 liggende og grine af mig), og jeg gider endnu mindre skulle til at af- og påmontere hver gang jeg skal afsted.

Jeg har altid syntes godt om Zalman kølernes design, men som med Thermaltake'n ser den ret stor ud, og har ovenikøbet visse problemer med sine omgivelser qua dens størrelse. På trods af fine anmeldelser vil jeg nu - hvis jeg skal vælge en big mo-fo - gå efter heatpipe TT'eren .. den må unægtelig give bedre kølling pr dbA den smider ud.

Eller hvad ? ...

#3 (Vandkøling)
Flot Ejnar :) .. Hvorfor er det lige at folk med vandkøling altid skal glemme de 225.2 ekstra Kg deres køleribber, 8 tomers kobberklumper, reservoir og gummislanger representerer.
Jeg sagde LAN-venlig mester 8)

#5 (Vedr. Søgning)
Point taken ... var nu lidt rundt at kigge først, men jeg har nok ikke været ivrigt nok.

mvh/
Bille