Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 14:06:12
Svar/Indlæg:
118/26
Hej OC'er.
Jeg sidder lige nu med en rimelig gammel 17" fra Schneider og den er jeg ved at være godt træt af. Mest fordi mit dejlige favoritspil EVE-Online med sin næste expansion helt sikkert vil kræve mere skærmplads for at alt ikke føles klumpet totalt sammen.
Jeg har dog i meget langt tid ikke beskæftiget mig vidre med computere og hardware da mit studie, der ikke har med den slags at gøre, tager meget af min tid og er vigtigere.
Så jeg vil derfor spørge om der er nogen der har gode forslag?
Har kigget på nogle fra Samsung og Viewsonic som ser ok ud, men er ikke helt sikker på hvad man skal gå efter.
Krav:
19"
Flad skærm, ikke hvor der bare er sat en flad glasplade foran.
Prisen skal helst ikke være for lang over 2k og helst under, men hvis en slærm er meget godt til prisen er jeg da klar på eventuelt at købe den.
Har set en del 19" sige anbefalet opæøsning 1280*1024 så jeg vil antage det er en slags default der er ok på sådan en skærm.
Ved den anbefalet opløsning ikke under 85Hz refresh og gerne højere.
Så vil jeg fortrække skærme der ikke er alt for dybe. Samsungs ser ud til at være gode på det område ved ikke at være meget dybe.
Sidst, men ikke mindst, overvejer jeg et nyt GFX kort sammen med skærmen.
Har lige nu et TI-4200. Har overvejet et GF 6600 da det kan fås til lige over 1000 kroner og ser ud til at være rimeligt. Årsagen til nyt GFX er at højere opøsning klart vil kræve mere kraft fra GFX og jeg gider ikke sidde i EVE med en najs opøsning og så rent slideshow :)
Har i ellers nogle forslag?
På forhånd tak.