Netværkdrev

Diverse d.  24. oktober. 2004, skrevet af McTBeer
Vist: 162 gange.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:10:02
Svar/Indlæg:
361/82
Hej...
Hvordan får jeg koblet mine drev fra den stationere som netværksdrev til min bærbare pc?....

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:20:02
Svar/Indlæg:
2540/228
højreklik på netværkssteder og tryk opret netværksdrev til et eller andet

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:21:56
Svar/Indlæg:
1996/65
Hvilket styresystem køre du på din stationære maskine .. !?

Hvis det er windows xp så er det nemt nok ... så skal du bare højre klikke på de mapper som du vil dele med windows file sharing ... og så give mappen et delingsnavn....

Hvis det er windows 2000 så er det lidt sværre. Da windows 2000 kræver bruger login for at man kan dele ting med windows file sharing ... så derfor skal du på din stationære have oprettet en bruger, som har samme brugernavn og password som den bruger du har på din bærbar .... og så selfølgelig også dele mapperne du vil have delt ...

For så at oprette dem som netværksdrev på din bærbar ... der skal du så højreklikke på "Denne computer" og vælge opret netværksdrev ... :D

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:39:37
Svar/Indlæg:
361/82
Jeg har oprettet et lokalt kontor netværk...mener det er det som det hedder i xp....det har jeg gjort på min bærbare og den stationere og så har jeg højreklikket på mine diske som jeg ville dele og sat kryds i feltet del i netværkgruppe....
er det rigtigt gjort? :)

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:39:53
Svar/Indlæg:
361/82
PS
er det egentlig sikkert?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2004 19:47:04
Svar/Indlæg:
1996/65
#3 ... hvis du har sat kryds i det sted hvor der står "del denne mappe på netværket" ... og i boxen neden under skrevet et navn til mappen ... ja så er mappen delt ...

Og så kommer vi så til dit andet spørgsmål #4 ... nej med windows fildeling i windows xp ... der er det ikke sikkert ... alle på netværket kan se de mapper som du har delt, og hvis du har sat kryds i "tillad netværksbrugere at ændre i mine filer" ... så kan man via netværket også gå ind og ændre/slette dine filer ... så sørg for at du ikke har den checkbox markeret ...

Så er spørgsmålet bare hvad er "dit" netværk ....

hvis du har nogle få computere siddende bag en router (vel om mærke en router som som er sat rigtigt op) ... så er det kun de få maskiner du har i huset som kan få adgang til de delte mapper ... men hvis du har maskinerne direkte tilsluttet til internetet så kan alle få kontakt med din computer og derved også se de mapper du deler ...

Såe hvis du sidder bag en router eller en god firewall så er det sikkert nok ... :D

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2004 20:05:31
Svar/Indlæg:
361/82
Jeg sidder med denne accespoint: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Har sat WEP kryptering til, ændret logon kode, sat firewall til (tror jeg) og gjort skrevet de MAC adresser der må conecte...er det ikke ok?