Jeg er ikke helt med på hvad du skriver, men de Asus bundkort baseret på 915/925 (og nogen 865/875) som har dette feature kan alle justere FSB'en og sætte forskellige forhold mellem FSB og RAM så ramene kan køre hurtigere, langsommere eller synkront med FSB'ens clock-frekvenz. Asus har også overkommet den begrænsninger der skulle være når CPU'en kører 10% hurtigere end standard hastigheden på 915/925 chipsettene.
Under alle omstændigheder er 3,73GHz (14x266) med DDR2-533 bedre end 3,4GHz (17x200) med DDR2-533 - og bemærk at det er den SAMME CPU jeg taler om her. Begge opsætninger koster lige meget... 17x200 er standard og de 14x266 er gratis ydelse som featured går ud på...
Jeg tror du taler om Intel 915/925 bundkort generelt og de har selvfølgelig ikke muligheden for dette. Det er kun Asus og andre producenter hvis målgruppe er enthusiaster der kan det.
<b>Edit:</b>
<I>Så al den teori om hvad der kan ganges og divideres er en død sild, mår det fremefter hedder Prescott, DDR2, Socket 775, Intel's 925X og 915P Chipsets og PCI Expres Grafikkort, fordi alt er nu født presset til det øverste.</I>
Denne platform har da stort potentiale. Ramene har potentiale for at nå DDR2-800 og er lige nu tilgængelig op til DDR2-667 hvilket gør at ramene ikke begrænser før CPU'erne har en standard FSB på 333MHz (med de DDR2-667 som er tilgængelige LIGE nu) og så vidt jeg kan se på Intel's roadmap som går lige til juni 2005 er 266MHz den højeste FSB der er at se.
PCI-Express har også ret stort potentiale da det har en meget højere båndbredde end normal PCI og det kommer os til gode i sidste ende når den nye generation SATA diske kommer som kan overføre op til 600MB/s og nu hvor 1Gbit netkort snart er en standard er de 133MB/s en standard IDE bus kan overføre med også lidt trængt... så bagefter endnu mere trængt når man også bruger USB2.0 enheder som kræver 480Mbit fri båndbredde for fuld udnyttelse. PCI-Express har massere af båndbredde at give af til dette.