"det med splitteren, jeg vil ikke mene det med flow bliver et problem, jeg køber en forholdsvis stor pumpe, så lortet bliver sgu tvunget rundt i de rør, der bliver selvfølgelig lidt flowforskel, pga. af lidt forskellige modstande, som du siger, men jeg tror ik' forskellen i modstand vil have den helt store effekt."
Det er vil din opgave at regne på det! Du skal ikke tro du skal vide :e
Som du selv skriver er det en del af opgaven at regne på det.
"Så er der tryk og flow beregninger..."
"Jeg har kunnet kringle det til 3.g opgave, da der er fandens masse varmeteori i det."
Så må du jo også have gjort dig nogle overvejelser over den effekt der skal fjernes og de temperaturer du ønsker i sytemet.
"Alle slags varmeledning bliver jo brugt: konduktion, konvektion"
Det er rart at hører du ved noget om det! Så kan du jo også regne lidt på hvad du har brug for af køling, her tænker jeg specielt på, hvor stor en køler der skal til, således du kommer af med den ønskede effekt inden for de ønskede temperaturkrav.
De kommentar jeg har skrevet er ikke for at være hård ved dig, det er ment som en hjælp. Som jeg også har skrevet, skal du ikke tro du skal vide og derfor skal du udover det stadie, hvor du tror og vurdere - få nogle tal på, det er meget mere effektivt.
P.s. er der forresten en pumpe i et "passivt vandkølingssystem"?