Er mit mobo defekt eller brændt af?

Diverse d.  25. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 237 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2004 02:17:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg kan ikke boote min comp. Når jeg kun har min hdd tilsluttet kan jeg få den til at sige en boot lyd (den der 'klonk' lyd), men det lader ikke til der sker yderligere. Hvis cd-drevet er tilsluttet med et ide-kabel er det kun kølerene der går i gang. Så starter hdd slet ikke.
Der er ikke noget signal til skærmen. Hvis jeg starter comp'en uden grafikkort eller ram, kommer der ingen fejlmeddelelse fra mobo'ets indbyggede højtaler.
Når jeg tænder for comp'en begynder kølerne på både cpu og grafikkort.
Jeg er i tvivl om jeg har haft et 3,3V eller 1,5 AGP kort i, for jeg kan ikke finde data om det nogle steder. Det er et winfast riva tnt2 m64, som tidligere kørte i et mobo der understøttede både 1x agp og 2x agp og notchene ser ud som noget der kan 'sidde i det hele' (ifølge motherboardmanualen til det nuværende motherboard, et intel i865PERL, står der at det ikke er mekanisk muligt at få et 3,3V legacy kort ned i agp-slottet - men det sidder der!)
Hvordan kan jeg finde ud af: 1) om agp porten er beskadiget/brændt af 2) er det noget galt med motherboardet eller er det evt. proccesorren der er noget galt med? Jeg overvejer så småt at komme af med motherboard/grafikkort.
Til sidst en tak til alle dem så har hjulpet mig de sidste par dage. Det er rigtig fedt i gider!
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 09:31:03
Svar/Indlæg:
10398/435
du kan teste mobo's agp med et andet gfx..

jeg har været ude for mit mobo ikke ville starte pga defekt hdd (Soltek FRN-L + Maxtor). når jeg tog hdd'en fra skulle jeg resette bios før den gad starte og det gentog sig flere gange..
det "klonk" kunne nemli godt tyde på defekt hdd..
så prøv at ta hdd fra, reset bios og start..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 12:41:56
Svar/Indlæg:
10398/435
gfx, ram og cpu vil resultere i en god omgang biiiip lyde...
uden hdd vil den bare sige "no ide device found, press F1 to setup" og så kan du komme ind i bios og rode rundt dér. du kan selvfølgelig ikke komme ind i windows, men bios ting kan du sagtens lege med..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 18:00:56
Svar/Indlæg:
10398/435
nope.. jeg er ret sikker på en pc-speaker skal sættes til på pins'ene nederst i højre hjørne før du får biip. du sagde vist noget om onboard pcspeaker ikke? 8)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 18:52:19
Svar/Indlæg:
10398/435
okay.. jeg ved ikke om du kan være sikker, men det kunne godt tyde på det var mobo..