Overclocker
Tilføjet:
25-10-2004 02:17:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg kan ikke boote min comp. Når jeg kun har min hdd tilsluttet kan jeg få den til at sige en boot lyd (den der 'klonk' lyd), men det lader ikke til der sker yderligere. Hvis cd-drevet er tilsluttet med et ide-kabel er det kun kølerene der går i gang. Så starter hdd slet ikke.
Der er ikke noget signal til skærmen. Hvis jeg starter comp'en uden grafikkort eller ram, kommer der ingen fejlmeddelelse fra mobo'ets indbyggede højtaler.
Når jeg tænder for comp'en begynder kølerne på både cpu og grafikkort.
Jeg er i tvivl om jeg har haft et 3,3V eller 1,5 AGP kort i, for jeg kan ikke finde data om det nogle steder. Det er et winfast riva tnt2 m64, som tidligere kørte i et mobo der understøttede både 1x agp og 2x agp og notchene ser ud som noget der kan 'sidde i det hele' (ifølge motherboardmanualen til det nuværende motherboard, et intel i865PERL, står der at det ikke er mekanisk muligt at få et 3,3V legacy kort ned i agp-slottet - men det sidder der!)
Hvordan kan jeg finde ud af: 1) om agp porten er beskadiget/brændt af 2) er det noget galt med motherboardet eller er det evt. proccesorren der er noget galt med? Jeg overvejer så småt at komme af med motherboard/grafikkort.
Til sidst en tak til alle dem så har hjulpet mig de sidste par dage. Det er rigtig fedt i gider!