Amerikanske dvder i Euro dvd-drev

Diverse d.  25. oktober. 2004, skrevet af Andy.
Vist: 267 gange.

Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2004 02:24:57
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg befinder mig i USA, og dvderne er jo dejlige billige. Saa jeg taenkte paa om en amerikansk dvd kan blive afspillet i mit dvd-drev hjemme i DK? Jeg teankte paa om dvd-drev er kodefri ligesom kodefrie dvd-afspillere?

Jeg ved godt at man kan loese problemet med at koebe en kodefri dvd-afspiller, men har ikke lige lyst til at koebe en dvd-afspiller.....
Paa forhaand Tak :)

Andy.

Beetle
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2004 02:33:24
Svar/Indlæg:
22/6
Det kommer helt an på dit DVD-drev. Nogen er "kodefri" andre er regions-låst (max 5-6 skift) .. men de fleste kan få "opdateret" deres firmware så dette ikke længere er et problem.

Under alle omstændigheder går du glip af danske tekster / sproglag, hvilket måske er okay for dig - men p.t. ærger mig ret meget - da knægten har lært at læse og godt gad se nogen af fars US-DVD skiver ..

Du må så hvidt jeg ved, fuldt lovligt købe skiverne med hjem - til privatbrug - blot ikke importere dem med henblik på videresalg.

mvh/
Bille



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2004 09:56:02
Svar/Indlæg:
1685/240
som #2 siger, så er det forskelligt fra drev til drev om de er regionslåste, for som han også siger så kan nogle drev kun skifte 5 gange. Det kan dog afhælpes med de såkaldte regionscrackere. Drejer sig om et lille program som din afspiller henter filmen fra dvd'en igennem.
Uden cracker kunne det illustreres således:
DVD-drev (Film reg. 1) -> Afspiller software -> Billede/lyd
Med cracker:
DVD-drev (Film reg. 1) -> Cracker (Film reg 1. > Film reg. 2) -> Afspiller -> Billede/lyd

Så crackeren ligger sig imellem og fortæller resten af det er en regio 2 sidder i, selvom de rent faktisk er reg. 1...

Crackerne kunne være DVD Region free eller DVDGenie. Der findes andre, men jeg kender kun de 2.
\\foo`



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2004 10:03:42
Svar/Indlæg:
191/6
Med RCPMan kan man stille regionen på drevet så mange gange man vil. Den almindelige tæller kan nulstilles, men normalt kun 3-4 gange (via vendor-specifik software), men RPCMan kan også nulstille denne vendor-count, og så kan man blive ved i det uendelige. Kræver dog, at man selv skifter regionen, men så virker det også uden cracks ell. wrappere.