Overclocker
Tilføjet:
25-10-2004 18:45:58
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej... Jeg har lige købt mine headphones, det blev til HD-280
Jeg var nede i HiFi-klubben @ Lyngby hovedgade... Og testede i to timer i kælderen... Testede med HD-600, HD-650, HD-555, HD-280 og HD-437
HD-437 skilte sig kraftigt ud... Ved at have en mere end bare elendig komfort..
Foruden det skulle der ikke ret mange toner i forskellige vidt frekvenser for at lyden blev mudret.
HD-555 led under samme problem som HD-437, at når der kom for mange toner blev lyden mudret... - HD-600 og HD-650 havde bestemt ikke det problem... Dog synes jeg på HD-600 at bassen var en tand for flad.. - HD-650 spillede kanont.. - Men HD-280 spillede ca. ligeså godt... og kostede kun en brøkdel... en anden ting der også gjorde jeg valgte HD-280 var... Det var den eneste af testkandidaterne som isolerede nogenlunde optimalt... - Fik desværre ikke mulighed for at teste med HD-250 II, da de ikke havde den i hus...
Men valget blev HD-280, hvis jeg skal sige noget negativt om dem: Udsende... Størrelsen... Ved meget lavt lydniveau lydder de ikke særlig godt... Men ved normal lydstyrke lyder de kanon, og de holder den flotte lyd uanset hvor højt jeg skruer op... Har dog valgt at sætte en grænse på lydniveauet :P - Ønsker ikke høreskader endnu :D - Men... Lydstyrken nåede dog op på et sted mellem koncert og diskotekniveau... (højere end diskotek, men lavere end koncert)... :)
Mvh. 12k
PS: en anden dårlig ting, de roterende ting på headphones'ne er sikkert smarte nok... men ikke særlig rart at have på hvis den ene hørekop er roteret :D
Test-specs:
Musik - testede med, bass basseret melodi, multitone samt. højfrekvens, og mere stille og rolig musik.. :P
Bass: Hardstyle god - Dont fuck with me
Multitone + højfrekvens: Aikon - Destroy the melodi
Stille: Santana - Smooth