Den der tbreak er den eneste nogenlunde gode tests der findes af det kort.
Spar mig for din belæring. Jeg har brugt 4 timer iaften på at finde benchmarks og tests af diverse kort, og lige præcis 6800LE finder man ikke mange af.
Den frekvens hvormed gfx chip producenterne smider nye kort på gaden, gør at de testsites der findes, som sætter en ære i gode og grundige tests af hardware-produkter simpelthen ikke kan følge med strømmen af nye kort.
6800LE er et godt eksempel. De 20 bedste og mest troværdige HWsites har endnu ikke præsenteret benches af det pågældende kort.. Hvis du gad læse artiklen fra tbreak, ville du iøvrigt opdage at det kort de er kommet i besiddelse af, er et såkeldt "sample"-kort.
Kanske du kunne finde på at bruge 1700,- på et kort der endnu ikke er færdigudviklet (der går formentlig 2 mdr før der foreligger ordentlig bios's osv til det), men det gider jeg altså ikke.
Når nu du er så god med google. Find 5 tests til mig hvor det pågældende kort bliver sammenlignet med andre kort af tilsvarende ydelse og hvor det rives igennem en grundig gang overclocking. Udover det, vil jeg nyde hvis du kunne fiden tests hvor det er færdige kort der forefindes i handelen, der testes., og ikke beta-kommer-snart-måske-OEM-rygterne-svirrer-det-er-et-sindsygt-kort-alle må-have.
Hvis du havde nogen som helst HW-erfaring ville du vide, at 6800LE endnu ikke er langt nok i processen til at man kan købe det uden at tage voldsomme chancer med sin pengepung.
Godnat.