Du behøver ikke søge, jeg er lige her :)
Jeg har åbne de sidste 4 PL og den sidste VS, ved at bruge RivaTuner. Der er en del guides på nettet til det, men kan da lige skrive hvordan du gør:
- Hent og installer den nyeste version af RivaTuner
- Start RivaTuner (Tager lidt tid første gang).
- Når programmet så er startet op, skal du ind under menuen "Main" (den starter på den side). Her skal du klikke på den lille pil der er ud for "256bit NV40 (1A, 12x1,5vp) with 128mb DDR...
- Klik på low-level system settings
- Gå ind under menuen "NVstrap driver"
- Nede i bunden trykker du på Installer og du vil nu kunne ændre på nogen af de ting der står i felterne.
- Ud for "Active pixel/vertex units cunfig" ændre du den fra "Determined by VGA bios" til custom (16x1,6vp).
- Du klikker så på Customize og så vil du se en liste over de PL og Vs der er aktive og deaktivere på dit kort.
- I den række der hedder "State" er der to af dem der står til disable. Ved de to sætter du et "flueben" ud for dem og klikke OK. Programmet vil bede dig om at genstarte, hvilket du bare klikker ja til.
Du vil nu ha moddet dit kort så det har 16 PL og 6VS.
Jeg har lige moddet en af mine venner kort på denne måde idag (også et A400 TDH) og hans kort kunne ikke engang clockes 1mhz på hverken ram eller gpu efter dette mod. Kan være fordi han ikke giver hans gfx lige så høj Vagp som jeg eller også er det fordi han bare har et dårligere kort. Jeg vil lige finde ud af om hans kort virkelig ikke kan clockes, for det er jo rimelig stor forskel på vores to kort (som vi købte sammen, så de burde jo være meget ens).
/AphiX