det var ikke smart. computer-CRT skærme kan degausses, men det kan man ikke med tv. hmm.. man kan undo'e det med en magnet, meeen...
riski løsning:
flyt magneten tættere på, men meget langsomt, bliver det værre så ta den væk. (man kan godt ta en magnet langsomt tæt på et fjernsyn og se det distorte (pas på det ikke bliver for meget!) og så ta magneten væk igen og så vender det tilbage til normalt, men det kræver man gør det i små bevægelser! og det er netop små bevægelser der skal arbejdes med).
bliver den blå/violette? farve værre, så stop og vend magneten om og prøv igen.
hvis det bliver pænere og man så tager magneten væk og det går tilbage til som det var før.. så skal man prøve igen, men rykke magneten lidt tættere på end før.
det er ikke noget jeg vil anbefale dig at gøre, men synes du skulle vide muligheden.. mine Dali bed også fat i mit Tandberg fjernsyn og jeg fik det løst..
den tvivlsomme løsning:
en anden ting du kan gøre er at slukke,tænde, slukke, tænde et par gange i rap og se om det ikke hjælper..
den "alternative" behandling:
køb den audio cd som nogen herinde har nævnt og sagt at den fik deres hifi til at spille bedre ved at fjerne magnetiske ophobninger i kabler! spil musik for dit tv en nats tid. lol :e
de sikre:
reparation.