Efter noget tid med mit V1200B er jeg stadig meget imponeret over dets funktionalitet, finish og design.
Jeg har valgt at montere en radiator tilsvarende AC Evo240 i toppen af kabinettet, hvilket fungerer aldeles glimrende. Montering i toppen af kabinettet optager dog 2 x 5.25" drev pladser, men det er for mig mindre betydende end god køling af harddiskene.
Radiatoren overlapper mit bundkort med ca. 4 cm. men dette er uden betydning.
Hvis radiatoren omvendt monteres i bunden af kabinettet vil det medføre en række ulemper. Først om fremmest vil det blive et problem at få harddiske kølet ordentligt hvis disse monteres i 5.25" rammer, hvilket vil være det mest oplagte.
Herudover vil blæserne trække støv op i kabinettet med mindre der benyttes støvfiltre.
Desuden tror jeg 2 x 120mm blæsere monteret på en radiator i bunden vil have svært ved at "komme af med luften" i det lille kammer ved harddiskene. Kabinettet er netop designet så luft ikke så nemt "blandes" imellem de 3 kamre, for optimal køling.
Harddisk rammerne i bunden af kabinettet er nittet fast, dvs. du skal ha gang i en boremaskine for at kunne flytte disse.
Jeg har måttet investere i længere SATA kabler for at kunne forbinde mine harddiske, monteret i den forreste af de 2 harddiskerammer, i bunden af kabinettet.
Problemer med for korte kabler vil formodentlig blive endnu større på et V2100.
Du har helt ret i din iagttagelse, bundkortet vender på hovedet i samtlige af Lian Li's nye V-serie.
Størrelsen på V1200 er efter min mening ideelt, samme højde som et 'standard midi tower' men med lidt ekstra i dybden.
V2xxx derimod syntes jeg er alt for stort og klodset.
Man skal djævleme ha meget hardware for at fylde et V2xxx! :e
Held og lykke med dit valg af kabinet... ;)