Lian LI V2100 erfaringer?

Diverse d.  28. oktober. 2004, skrevet af Empty
Vist: 237 gange.

Empty

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 11:44:13
Svar/Indlæg:
91/26
Nu skal det være!

Nu har jeg skubbet løsningen på mit støjproblem længe nok, så derfor har jeg besluttet at anskaffe mig et mere lyddæmpende kabinet og få vandkølet mit gfx.

Kabinettet jeg har kig på er et Lian Li PC-V2100, men inden jeg smider en halv bondegård efter det, har jeg lige et par spørgsmål:

Kan hdd monteringsskinnerne i bunden afmonteres (uden brug af boremakine), så min AC EVO 240 kan monteres i bunden?

Har jeg ret i at kabinettet er spejlvendt, så MB sidder på hovedet?
hvis ja, kan S-ATA kablerne så nå ned til hdd holderne?

Til sidst så kom endeligt med jeres egne erfaringer.

På forhånd tak. ;)

SpOx

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 12:34:54
Svar/Indlæg:
18/0

Efter noget tid med mit V1200B er jeg stadig meget imponeret over dets funktionalitet, finish og design.

Jeg har valgt at montere en radiator tilsvarende AC Evo240 i toppen af kabinettet, hvilket fungerer aldeles glimrende. Montering i toppen af kabinettet optager dog 2 x 5.25" drev pladser, men det er for mig mindre betydende end god køling af harddiskene.
Radiatoren overlapper mit bundkort med ca. 4 cm. men dette er uden betydning.

Hvis radiatoren omvendt monteres i bunden af kabinettet vil det medføre en række ulemper. Først om fremmest vil det blive et problem at få harddiske kølet ordentligt hvis disse monteres i 5.25" rammer, hvilket vil være det mest oplagte.
Herudover vil blæserne trække støv op i kabinettet med mindre der benyttes støvfiltre.
Desuden tror jeg 2 x 120mm blæsere monteret på en radiator i bunden vil have svært ved at "komme af med luften" i det lille kammer ved harddiskene. Kabinettet er netop designet så luft ikke så nemt "blandes" imellem de 3 kamre, for optimal køling.

Harddisk rammerne i bunden af kabinettet er nittet fast, dvs. du skal ha gang i en boremaskine for at kunne flytte disse.

Jeg har måttet investere i længere SATA kabler for at kunne forbinde mine harddiske, monteret i den forreste af de 2 harddiskerammer, i bunden af kabinettet.
Problemer med for korte kabler vil formodentlig blive endnu større på et V2100.

Du har helt ret i din iagttagelse, bundkortet vender på hovedet i samtlige af Lian Li's nye V-serie.

Størrelsen på V1200 er efter min mening ideelt, samme højde som et 'standard midi tower' men med lidt ekstra i dybden.
V2xxx derimod syntes jeg er alt for stort og klodset.
Man skal djævleme ha meget hardware for at fylde et V2xxx! :e

Held og lykke med dit valg af kabinet... ;)

Empty

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 13:25:32
Svar/Indlæg:
91/26

Tak for dit svar, jeg ville montere blæserne så de sugede luft igennem radiatoren og ud gennem bunden af kabinettet.

Hvor godt et kabinettet støjdæmpet, her tænker jeg hovedsageligt på mine harddiske, da det er min Raptor diske der er den værste støjkilde, ud over mit gfx, men det blir vandkølet her en af dagene.

Empty

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2004 11:40:24
Svar/Indlæg:
91/26
Er der ikke flere der har/vil af med deres erfaringer med Lian Li V serien?