xp installation som overbyggelse af windows 9

Overclocking d.  28. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 208 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2004 17:50:58
Svar/Indlæg:
0/11005
min computer gik for noget tid siden ned pga af en virus....en ekstrem en...

men jeg fik formateret den og skulle til at installere xp...men da jeg havde formateret min harddisk var jeg åbentbart kommet til at slette nogle boot filer...

så fik jeg den geniale ide at jeg bare kunne installere win 98se som havde de der filer.. efter at have gjort det prøvede jeg at installere xp men når den begynder at indlæse de forskellige komponenter eller hvad den nu gør så går skærmen i sort og der står kun en rubrik oppe i venstre hjørne og blinker...

hvad fanden skal jeg gøre????

på forhånd tak for hjælpen
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 17:56:46
Svar/Indlæg:
10398/435
boot filer???

øh du installeret bare XP, that's it.. ;)

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 18:01:48
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #0

Formater PC'en og installer XP fra bunden.. Eller er det da en opgradering du har købt? :)

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 18:14:33
Svar/Indlæg:
611/26
Undskyld jeg lige blander mig - men denne hér er for langt ude. :o

Hvis du formatere disken er alt væk!!!

Hvis du vil have en XP på, så stikker du en doot CD i drevet med din XP installation.

Hvis den fryser og ikke når hen til hvor du kan oprette partioner eller angive hvor du skal installere - så mangler den driver som din harddisk controller skal bruge.

Tryk F6 under boot på din CD og tryk S for at vælge anden hardware, så stikker du en diskette ind med den driver som du skal bruge til XP

Hvis du ikke har driveren, så hiv den ned fra nettet.

Nu kan XP installationen finde din harddisk og så kan du installere den på en partition som du laver - er det en update, så vil den bede om en installations CD - det være sig en 95/98/ME eller 2000.

Hvis det ikke virker - så er vi ude i nogle lidt større problemer som kræver lidt mere forklaring fra din side før vi sikkert kan hjælpe.

Hvad for hardware osv.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 18:37:48
Svar/Indlæg:
2353/24
man skal altid tage en backup af sine vigtigste ting inden man begynder at lave en så stor opdatering, som dette her jo er. Man bør generalt undlade at have nogle vigtige dokumenter til at ligge på c-drevet, da de fleste virusser kun rammer c-drevet (de spreder sig sjældent til dit f.eks. D & E-drev) - og helst på nogle flytbare medier, som kan opbevares et andet sted end computeren i tilfælde af f.eks. tyveri.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 09:50:26
Svar/Indlæg:
611/26
Fuldstændig enig i at man skal backe sine data op. Men da han allerede har formateret sin disk som han skriver, så er det jo ligesom ikke så aktuelt *G* :e