System disk fra en computer til en anden!

Diverse d.  28. oktober. 2004, skrevet af Thun
Vist: 156 gange.

Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 19:06:36
Svar/Indlæg:
126/27
Kan det lade sig gøre at tage en HD fra en computer med windows og programmer, og få det til at køre på en anden?

Jeg kender desvære ikke hardwaren i computerne endnu, men jeg har hørt noget om, at man kan slette ide kontrolleren inden man skifter og at det så skulle virke! er det rigtig?

Hvis nu det ene system er et AMD og det andet et Intel, ville det sikkert skabe problemer! kan disse løses og hvordan?

Ved godt det måske nok ville være nemmere at installere på ny, men da han bruger den som firma computer, er der nogel programmer med kunde kartotek, indstillinger osv.. jeg ikke kender noget til, så det vil jeg helst undgå at installere på ny!

BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 19:13:09
Svar/Indlæg:
2732/41
Det ville ikke virke AMD >> Intel eller omvendt, bundkortene er Meget forskellige og vil derfor ikke funke samme, du skal være heldig hvis det overhovedet ville vise windows, dvs det ikke kan løses uden en format, og hvis den starter windows op vil den køre meget ustabilt ;)



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 19:20:16
Svar/Indlæg:
8947/160
evt fjern så meget af det gamle hardwarerelaterede software før du prøver. Jeg har fået det til at virke på den måde.Det er ikke optimalt men du kan godt få det til at virke OK.



Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 19:21:51
Svar/Indlæg:
126/27
Ok tak for det! Havde det lidt på fornemmeren, men ville lige være sikker!



Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 19:31:06
Svar/Indlæg:
126/27
#2 Tror jeg bliver nød til at formater, tør ikke rigtig løbe an på det, da det lyder som om, at man skal ud i noget fusk for at få det til at virke.