windows aktivering via tlf.

Diverse d.  28. oktober. 2004, skrevet af System
Vist: 611 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2004 20:26:38
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej fellow oc'ers... :)

Jeg har netop skiftet bundkort, men nu har jeg det problem, at jeg ikke kan aktivere mit windows over internettet.

Kan det passe, at når man bare har skiftet bundkort, at man så skal ringe til ms for at aktivere windows?

Koster det egentlig noget at ringe og aktivere det?

Er det en maskine eller en person, man skal snakke med? Mener at have læst her på forummet, at der var nogle, der skulle aktivere deres windows, og så fik de fat i en svensker, som ikke forstod så meget af det de sagde... ;) For jeg kan sgu ikke svensk. :) :l

Ved ikke om det er den rigtige kategori. Den gamle OS/Software kategori er jo væk... :l
Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 20:29:45
Svar/Indlæg:
1015/47
Du prøver da bare at ringe ind!.. :p .. Så skal du nok få svar på alle dine spørgsmål!.. Desuden bider de jo nok ikke.. Så meget. Og så er der jo altid den herlige vente-musik!.. :e

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2004 20:29:47
Svar/Indlæg:
256/18
Du kan ganske rigtigt godt risikere at få en "jävla" svensker i røret, men det har nu gået ganske godt for mig de gange jeg har haft i en sådan.

Det handler jo i bund og grund om at du fortæller tallene et efter et, og når han/hun så har tastet dem ind i sit system fortæller personen de nye tal tilbage. Længere er den ikke.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 20:44:40
Svar/Indlæg:
2540/228
Har haft fat i en svensker 3 ud af 3 gange :e sgu hyggeligt nok, der er nu ikke noget svært i at forstå hvad de siger, bare en omgang tal som der blir sagt

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 20:56:23
Svar/Indlæg:
652/24
OT ->> Man skal bare nægte at sige andet end tallene så forstår de buskabet!.

Fx. Det er microsoft support goddag (på svensk selvf)
man skynder sig uden han når at sige noget.
12345 54321 13451 15135

han skal så sige det nye tilbage Og BANG du ligger på uden at sige andet end tallene Det er den idiot sikre måde held og lykke med det!..

Sorry keder mig bare

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 21:53:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Man kan ringe gratis ind, og man får en maskine at tale med, hvor man så skal taste et sygt langt nummer ind på sin fon.

Efter det, får man et endnu længere nummer af maskinen, som man så skal taste ind. Ret bøvlet, irriterende og tidskrævende.

Og er man lige så heldig som mig hver gang, får man at vide (efter man har tastet det første lange nummer) at ens XP er ugyldig eller noget, og så kommer den berømte svensker.
Har da også haft danskere og englændere ;)

Men ja, det kan nemt ske du skal aktivere hvis du har skiftet bundkort.

Se hvor sjovt jeg havde det da jeg testede 3 af dem i ugen :x

Jeg ringede faktisk over og bad om en crack på et tidspunkt, for jeg syntes det var lidt useriøst at man skulle aktivere den over telefonen 2 gange i ugen.

Der flejnede de godt nok ud derovre :00

Og fortalte mig at sådan nogle cracks fandtes ikke, så det kunne jeg godt glemme 8)

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 22:12:29
Svar/Indlæg:
652/24
#6 det skal de jo sige det med cracks.! 8)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2004 22:15:51
Svar/Indlæg:
2307/37
#6, en lidt naiv fyr, der sad i den anden ende af det rør, hvis han mente, at der ikke findes cracks/omgåelser af aktiveringen.

Den ultimative måde er jo selvfølgelig, at få fat i en Corporate edition af Windows - så skal lortet ikke aktiveres.

Jeg har i øvrigt en kammerat, der købte en bærbar, fordi han skulle ud at sejle et halvt år. Efter 14 dage på søen crashede hans maskine selvfølgelig, og han måtte geninstallere Windows, som derefter forlangte at blive aktiveret - fedt nok ude midt på atlanten :00

Så nu kører han redhat...