Jeg anbefaler HP og Acer....
Også Centrino platform, det SKAL du simpelthen vælge! En banias kerne er al rigelig til dit forbrug... og en 1.6 ghz er også rigelig. Den svarer ca til en P4 2.2 - 2.4 ghz.
Enig med harddisken, næsten alle idag er 4200 rpm, og det er simpelthen for lidt! I det mindste en 5400, men gerne en 7200 rpm'er.
512 mb ram er et MUST!
Angående GFX... tjaa - kommer an på om du vil spille. Min har et Radeon 9200 Mobility, og jeg kan spille FarCry, NFSU 2 demoen og andre spil flydende i 1024 x 768, så det mener jeg er al rigelig.
Den jeg har, har en 15,4 widescreen skærm, og det er rigtig rart til mange ting, dog fylder den mere af samme grund! Den vejer ca 3 kg, og jeg synes det er helt fint!
Og designet - ja jeg synes HP's er nogle af de flotteste! Hvor IBM er lige det modsatte - fandme om jeg ville eje sådan en stor sort firkantet djævel, aldrig!
Min model er en HP Pavilion ZT3232EA.... og har også dvd brænder, 60 gb harddisk og andre features...
Husk også på at centrino maskiner har jo indbygget trådløs lan, det er en rar ting! Samt at de har Speedstep, hvilket kort siger at den nedclocker cpuen når den ikke bruges ret meget. P.T. kører min 221 mhz, og det er alt rigelig til surf osv.
Ligeledes er den en blæser i, som stort set er lydløs - og den kører kun når den bliver for varm, dvs. ved spil!
Skriv bare hvis du vil have yderligere detaljer!
Mvh
ViperZ