Har lige købt en LG Flatron L1915S (12 ms ) .. og er blevet totalt skuffet over den i games. ingen ghosting , men Tearing er pænt voldsomt i midten af skærmen ( virker ok med vsync enable ) , men skal ikke ha tæmmet mit 6800 ultra ?! .. ;) .. Da jeg nu vil benytte min Returret, er jeg selvsagt på udkig efter en bedre , og har besluttet at nøjes med en 17" og få lidt mere billedkvalitet for pengene ..
Jeg har kigget på de her 2 modeller , og vil sætte pris på lidt info fra andre gamers ,) ..
sain33: Pointen med at aktivere vsync er jo netop, at grafikkortet ikke få lov til at producere flere fps end skærmen kan trække.
Det skulle overhovedet ikke være nogen ulempe på nogen måde andet end der står 60 fps istedet for 200 - de resterende 140 fps bliver jo alligevel ikke vist på skærmen... Skulle derimod give et bedre og mere roligt billede i forhold til at deaktivere vsync (ihverttilfald på crt skærme)
Jeg tror at det primære problem ligger i at 19" skærme i dag benytter samme opløsning som 17". Man kan vel groft sagt betragte en 19" som et udstrukket 17" panel.
Du vil med al sandsynlighed ikke have de samme problemer med langt de fleste nye 17" paneler på markedet i dag. Jeg bruger selv 2 viewsonic VP171b på et X800PRO kort med vsync slået fra. Og de kører perfekt.
De skærme i #0 som du nævner bruger allesammen et 12ms TN panel. Forskellen er størrelsen og evt. andre justeringsmuligheder. Så jeg ville ikke mene at de giver nogen mening at købe en af de andre du nævner i #0.
Jeg ville forsøge mig med et S-IPS panel som efter min mening er klart det bedste panel på markedet lige pt.
Et 12ms TN panel er kun på 18bit. Den gennemsnitlige responstid er ikke 12ms men noget højere. Jeg har ikke nogen tal på den udtagelse, men jeg ved at med de gamle 16ms TN paneler var de ngennemsnitlige responstid oppe omkring 40ms ved visse farveskift. Jeg har dog hørt at de nye 12ms paneler skulle ligge omkring det der svarer til et 16ms S-IPS. Jeg tror dog at et 16ms S-IPS panel generalt klarer sig bedre.
Hvis du skal ha et 16ms S-IPS panel så skal det enten være en 17" eller 20" og over. En billig løsning kunne være en af LG's L17xx serie med 16ms S-IPS panel. Jeg tror dog jeg ville gå efter en af de nyere S-IPS paneler i 20" størrelsen f.eks BenQ FP2091.