Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 09:20:59
Svar/Indlæg:
436/69
Hej...
Hele forløbet startede med at den ene Maxtor 9+ SATA 120gb i mit raid-0-array, lige pludselig mente at den var "free" - dvs at jeg lige mistede 150-200 gb data x( x( x( . Løsningen var at genopsætte arrayet, og nu kører det fint.
Så sker der det til LAN at mit ene UV-katode begynder at brænde (måske lidt overdrevet, med det lugtede og nu er det dødt)... :x :x
SÅ her for et par dage siden mener min Maxtor 9+ SATA 120gb, som ikke er med i noget raid også at sige at den er "free" - ARRRRGH!!!!
Du er spørgsmplet jo bare hvad det kan skyldes. Jeg tror HD'erne er undskyldt, da det er mærkeligt at 2 forskellige HD'er får samme problem inden for samme tid.
I forbindelse med at nr. 2 HD mente at den var free, oplevede heg at det løs som om at den havde svært ved at starte... Forsøgte igen og igen. Da jeg så slukkede for den katode som ikke var brændt af, startede den, men den var stadig free.
Spørgsmålet er nu om at en "syg" katode-inverteren er skyld i de 2 "frie" HD'er, eller om det er controllerens skyld (Promise FastTrack TX4)?
Eller om det er den katodeinvertder der er korupt, og har smadret katode og fået forstyrret 2 HD'er.?
Håber i kan hjælpe mig med at afdække mysteriet, samt det ville være rart hvis nogen kender et triks til at få HD'en til at blive ikke-"free" igen uden at smide al data ud..
På forhånd tak.
Morten