I må ALDRIG handle hardware her !!!

Diverse d.  29. oktober. 2004, skrevet af Ramuz
Vist: 363 gange.

Ramuz

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2004 18:38:41
Svar/Indlæg:
0/1
Her er en advarsel !!!!

Sq bygge mig en total ny computer, bestilte alle dele som alle kom forholdsvis hurtig, men så startede det.
Mit bundkort af mærket FIC, købt hos SHG.DK virkede ikke, så jeg sendte det retur på en RMA sag (første retunering), og rigtig nok testede de det defekt, der gik så ikke mere end 3-4 dage før et nyt kort af samme mærke kom ind af døren, but Guess what !!
Det virkede jo selvfølig heller ikke !!
Så det sendte jeg osse retur (anden retunering), med den besked fra SHG at de blev nødt til at sende det til leverandøren og det ville tage ca. 14 dage, så de skulle nok ringe ( he he ) Yeahh right !!!
Ca. 20 dage senere ringer jeg selv, og får den besked at jeg må sende tilbehøret retur så ville jeg få et andet bundkort af andet mærke tilsendt(trejde retunering).
Så ringer de da de har fået tilbehøret for at sige at den lille adaptor plade som stikkene på bagsiden af kabinettet går igennem mangler + nogle skruer, så jeg får ikke det nye kort før de har alle delene ( fucccccckkkkkkkkkk) (fjerde retunering)
Nu har jeg så lige snakket med dem her kl 18.09 fredag aften hvor de nu modvilligt har sendt et nyt kort til mig. Jeg gav dem den besked at jeg var rimelig utilfreds med den behandling jeg har fået, og hvilke svar får jeg !!!!
De var sådan set osse rimelig utilfredse med den behandling de har fået af mig, og BY THE WAY, det koster lige 92 kr at få tilsendt kortet fordi det kommer på en Lørdag !!!!!!!!!!
Hvvvvaaaaaaaaaaaaaaaaadddd !!!!!
Tro mig, jeg er ved at lave en Hiroshima !!!!!!!

Så medmindre i er 100000% sikker på at skidtet virker, så lad være med at handle ved SHG, det er nok den værste behandling jeg nogensinde har været ude for !!!!

x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x(

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 18:45:43
Svar/Indlæg:
469/83
hmm har ellers aldrig hørt andet end godt om shg

The

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 18:48:29
Svar/Indlæg:
2651/179
Shg er et stort selvskab. Med tusindevis af kunder hver eneste dag. Så selvfølgelig smutter der en fejl igennem en gang imellem. Jeg sendte f.eks mit grafikkort til rma i torsdags. Havde det nye grafikkort om mandagen :D Men de kom dog til at sende kortet tilbage til den forrige ejer :p Heldigvis var det epi^zepto, så han sendte det videre til mig :)

manley

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 18:54:10
Svar/Indlæg:
139/50
hej

hvor får du uran fra?? kunne godt bruge lidt til en ny strømbasse til min computer :e

nej spøj til side, har også hørt om et par stykker der havde problemer med SHG ang. reklamation, på et bundkort!!!
men nu er bob go tjdata kommet i odense så jeg kan købe mine ting der :e

MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:02:52
Svar/Indlæg:
304/63
For det første så placer din tråd under et andet sted end KØBES.

For det andet så har de ydet den service man kan forvente, du får et bundkort af andet mærke efter 2 defekte ( hvilket også kun er rimeligt), at du så ikke kan finde ud af at sende det tilbehør med som var vedlagt bundkortet i første omgang er helt og aldeles din egen fejl. Du kunne derved have sparet dig 3 og fjerde returnering. Nu er det jo ikke sådan at SHG står og ødelægger bundkort kun for at irritere dig, du har bare købt noget lort, længere er den ikke. Til gengæld virker det som om du aldrig har prøvet at lave en RMA sag før. Man sender ALT med som man fik da man modtog varen.
Du kan være sikker på at du ikke havde fået en bedre service andre steder. Det er nemt nok at beklage sig, men husk lige at tænke inden du gør det.

Flæsketarzan

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:10:34
Svar/Indlæg:
201/72
Støtter RAZ...Fuck et amatør firma...
Alt jeg har bestilt fra det legetøjs firma, har heller ikke været noget værd...
Altid smadret i posten, alle 6 gange...
De tror at Post Danmark behandler pakkerne nitroglycerin, som de gjorde i den nvilde vest for nogen hundrede år siden :) .
Alle ting jeg har bestilt derfra har været pakket ind i så usle ting at jeg ikke ville pakke en stinkende madpakke med makrel ind på samme måde....OG JEG HADER MAKREL...
shg.dk tag jer sammen amatører...i SUCKS x(

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:12:36
Svar/Indlæg:
796/99
SHG.dk er et super sted :D handler der tit og har aldrig været noget der når jeg har sent noget til bage eller noget ;)

du har nok bare været uheldig det kan man jo være alle steder ;)

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:19:39
Svar/Indlæg:
256/18
:x Så er vi sørme også uheldige i mit firma, for vi har allerede kvittet dem igen efter kun 5 uger som forhandler. De kunne simpelthen ikke levere en rimelig RMA-service, hvilket jeg generelt har hørt gå igen med SHG: Deres salgsafdeling er ganske udmærket, men deres teknik og RMA sucks bigtime. :(

GgozZ

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:32:34
Svar/Indlæg:
377/17
Korrekt, de er langsomme med deres RMA og holder ikke det de siger vedr RMA, ellers er den bedste danske butik :)

A-38

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:45:00
Svar/Indlæg:
343/12
Handler næsten altid hos SHG.dk og har kun haft problemer én gang.
Der manglede et I/O Shield i kassen til mit AN7 og det tog dem 3 uger at skaffe et.
Men SHG er stadigvæk det sted jeg vil handle.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 19:50:54
Svar/Indlæg:
687/9
har aldrig haft nævneværdige problemer der, og må i den grad holde med #4 i det han siger om returnering af alt medfølgende.. har haft, skærm,gfx og et par hdd's eller 3 til rma via dem og har max ventet 4 dage på noget nyt, uden nogen som helst form for laming eller åndsvage spørgsmål... Self kommer der en smutter ind imellem, men sker det ikke overalt ?? thumbs up til shg herfra..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2004 19:51:14
Svar/Indlæg:
14079/622
shg.dk er et great sted. aldrig haft probs... ;)

Men det er da synd for dig :l

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 20:03:06
Svar/Indlæg:
2175/21
har oxo bestilt meget hos dem, og ja har oplevet 1 gang hvor et bundkort var defekt..men blev byttet hurtigt og uden brok....

4 ud af 5 stjerner fra mig af..........

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2004 20:05:32
Svar/Indlæg:
2175/21
vil lige tilføje at forretninger som regle ikke selv tester det de får fra deres leverandører, og har de så været uheldige med en så vil kunderne være de første der mærker det..sådan er det alle steder....at du ikke sender alt tilbehøret tilbage 1. gang kan jeg kun give dem ret i er direkte dumt.........

NoNameNoFame

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2004 23:01:57
Svar/Indlæg:
156/19
Hvorfor fanden skal vi se disse tråde hver gang en eller anden er utilfreds med en RMA sag, jeg er træt af at læse om andres RMA sager der er gået i hårdknude. har selv haft rma sager hos SHG og har ingen dårlige erfaringer med dem. og som de andre siger er SHG jo ikke de eneste der har lavet lort i den, selvfølgelig sender man alle ting retur

Exos

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2004 23:38:58
Svar/Indlæg:
32/7
#0 jeg tror ikke det er SHG der laver lort i den.
jeg tror mere det er de forskellige forhandlere
som provider shg med hardware,
som ikke helt hved hvor de er nogle gange,,,

venter stadivæk på min cpu...

Dane

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2004 00:17:24
Svar/Indlæg:
270/104
Synes det er iorden at høre om dårlig behandling af os forbrugere, - vi har ikke for meget at sætte ind over for dem der ta'r os ved røven.
Men ellers afgør man jo selv hvad man vil mene.
Har selv handlet hos SHG en enkelt gang og været godt tilfreds!

foo

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2004 01:41:52
Svar/Indlæg:
1685/240
SHG.dk er som nævnt en af de største og bedste danske forhandlere af Hard- og Software.
Som det også er nævnt, så kunne du have undgået 3. og 4. returnering ved at sende de skide kabler med første gang. Havde du regnet med, at de ville pakke et bundkort ud og fjerne kabler, manual, drivere etc. og så sende bundkortet til dig? At dit bundkort ikke virker kan du ikke holde SHG ansvarlig for, trodsalt er det jo ikke dem der har lavet (må vi gå ud fra til andet er bevist).
Der kan ske en smutter engang i mellem, og det ser ud til at det er det der er sket her. De kan godt nok til tider være lang tid om deres behandling af RMA sager, men personligt og i nærmeste kreds har jeg aldrig oplevet nogen problemer. Produktet er altid kommet tilbage efter max én uge.

For ca. et halvt år siden købte jeg en computer hos SHG, som saml selv, ved en tanketorsk/læsefejl fik jeg bestilt ECC ram, og jeg fik klart nok en boot fejl (et Celeronsystem på 865). Sendte rammene tilbage til SHG 3 dage efter stod jeg med en ny blok. Ingen problemer overhovedet.

Fordi at du (#0) har oplevet problemer med SHG, er det jo ikke ensbetydende med at det er det værste firma i verdenen, måske skulle du overveje om du selv har gjort alt perfekt i denne sag, her tænker jeg på du ikke sender kabler med tilbage.

Det er ikke for at rakke ned på nogen, eller forsvare SHG at alt dette bliver remset op, men nogen gange skal man altså lige slå koldt vand i blodet og prøve at se sagen fra en anden vinkel. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at SHG gør hvad der står i deres magt.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2004 01:27:45
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

spænd kysen og styr dig..

SHG er et rigtigt godt firma med styr på tingene..

fordi en mandags smutter lige rammer dig, så er det sgu ik ensbetydende med at de er et lortefirma med dårlig service..

jeg har handlet næsten alt mit pc-udstyr fra shg og har sgu ALDRIG haft problemer hverken med RMA-varer eller dårlig indpakning..

Tonni