Split view på FX5200 - har brug for noget hjæ

Diverse d.  30. oktober. 2004, skrevet af rasmuslarsen
Vist: 159 gange.

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2004 13:23:32
Svar/Indlæg:
77/31
Jeg købte FX5200 i troen om at det kunne, da det har to udgange, men det kan kun vise det samme billede på de to skærme så vidt jeg kan se.
Gør jeg noget forkert eller er dette korrekt?

Problemet består i at grafikkortet sagtens kan vise det samme billede på skærmene, men at vi simpelthen ikke kan få den til at vise split screen. Den første skærm er tilsluttet vga udgangen og den anden er tilsluttet dvi udgangen via en converter.
Det underlige er, at hvis skærmen går uden om converteren og bare køre via den digitale dvi udgang får man intet signal.
Hvis man prøver at identificere skærmene, så får begge skærme et ét tal. Om den identificerer efter billede eller rent faktisk efter tilslutning ved jeg dog ikke.

Men er der nogen der med sikkerhed kan sige, at et FX5200 kan vise to forskellige skærmbilleder eller kun det samme over to skærme?
Er der evt. en anden måde at gøre det på, hvis man ikke vil købe et nyt kort?

NPI

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2004 14:04:44
Svar/Indlæg:
406/1
hmm det kender jeg ikke rigtigt noget til, men det vil utvivlsomt hjælpe hvis du kunne give lidt info om hvilke driver du bruger (og eventuelt forsøge at opdatere denne).

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2004 14:23:05
Svar/Indlæg:
1494/10
Har du sat et "hak" i udvid skrivebord til denne skærm inde i Instillinger for skærm(e)?

Eller bruger du et program til at gøre det med?

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2004 17:30:23
Svar/Indlæg:
77/31
Jeg bruger driveren som fulgte med kortet. Denne burde da kunne gøre det, men jeg har bedt indehaveren af den pågældende computer at prøve med den nyeste driver.

Hvor præcis sættes dette hak aphiX? Jeg kan ikke umiddelbart finde det og hvis jeg skal have ham til at gøre det, bliver jeg nødt til at give en beskrivelse, da han ikke rigtig er computer kyndig =)

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2004 20:06:12
Svar/Indlæg:
77/31
Den nye driver har samme valgmuligheder. Så det gjorde intet fremskridt.

Jeg ønsker derfor at vide. Kan dette kort overhovedet køre split screen? Eller har det blot to udgange for at give brugeren den frihed at vælge, hvilken udgang man ønsker at bruge?