Overclocker
Tilføjet:
31-10-2004 23:31:10
Svar/Indlæg:
3/1
Hej folkens, jeg håber i kan give mig en hånd i min interne kamp om hvad jeg skal opgradere. Når i foreslår CPU behøver i ikke sige hvorfor i tager AMD eller Intel, er nok klar over de fleste siger AMD når jeg siger PC'en primært skal bruges til studiearbejde og gaming. Anyways:
Budget: Mellem 4000 og 5500 kr.
Hvad har jeg nu: P4 2.53 CPU, SiS648Max bundkort, 1024 MB PC2700 RAM (1x512, 2x256), ti4600 Gfx (128 MB). Anstændigt AOpen kabinet med hvad jeg skal bruge af optiske drev og en anstændig 400W PSU.
Jeg skal primært bruge den nye opgradering til gaming og studiearbejde (Altså adobe, office, den slags). Lige nu hedder det hotteste spil for mig EverQuest II som jeg er i beta af pt. og skal have når det udkommer. Min fokus ligger på at få EQII til at se pænt ud.
Anyways, det jeg går ud fra jeg skal have er:
CPU
Bundkort
RAM
Harddisk
(Muligvis grafikkort, men det er ikke sikkert der er finanser til det lige nu.)
Jeg har kigget på en P4 3GHz på et P4C med 2x512 PC3200 og en 10.000 RPM SATA HD på omkring de 40 GB. Men jeg er lidt nervøs for, at det system nok ikke rigtig er en giftig gamer PC, og de 5000 kr. inkl samling synes jeg måske virker en smule pebret.
OverClocking er IKKE noget jeg regner med at gøre i sådan lige med det samme, OC/modificerings muligheder er altså ikke noget af det der vægter tungt.
Anyways, hvad vil i anbefale?
I må gerne backe jeres valg af CPU/Gfx etc. op med eventuelle links af interesse (priser, tests, etc.), men det er ikke et krav.
Lønloftet er MAX 5500 kr og må meget gerne være inkl. grafikkort.
Fire away, alle svar vil blive læst med stor interesse :)