2 radiatorer kan det betale sig?

Vandkøling d.  02. november. 2004, skrevet af NoNameNoFame
Vist: 264 gange.

NoNameNoFame

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2004 01:03:45
Svar/Indlæg:
156/19
Jeg har Asetek´s waterchill sæt, med køling på Cpu, Gpu og Chipset, jeg overvejer at sætte en ekstra radiator på.
Både for at sænke temp. men også for at kunne skrue lidt mere ned for blæserne ved alm drift.
Mit spørgsmål er kan det svare sig at sætte radiator på, og hvad kan man forvente af temp fald?

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2004 08:04:02
Svar/Indlæg:
431/26
hvis du placerer dem ordentligt, tror jeg godt det kan betale sig.

du falder nok et par grader under load, men stiger ikke ligeså mange grader ved at skrue ned for blæserne

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2004 08:09:46
Svar/Indlæg:
2664/97
0# Nu ved jeg ikk helt hvor stor en radiator du har, eller hvor stor den anden ekstra radiator skal være. Men da jeg kørte med 2*240EVO der kunne jeg ikk komme over 38 på load uanset hvor meget jeg pressede den, men nu hvor jeg kun kører med en kan jeg godt komme op på 45 ved load..

Men det kommer også an på hvordan du køler den radiator du har nu. Min tager luft fra kabi og blæser det ud, og min radiator sidder i toppen af kabinettet. Tror bedst det kan betale sig at tage luft udefra også ind igennem radiatoren, så får man kølet sine enheder mere. Men det kommer jo også an på hvad man har plads til, og muligheder for..

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2004 08:37:47
Svar/Indlæg:
626/20
Ja, det giver jo helt sikkert en vandtemperatur som ligger nærmere omgivelsernes, jo større overfladeareal der kan afgives varme fra. Effekten bliver selvfølgelig større, jo større temperaturforskel der er på vandet og rumtemperaturen (efter den 1. radiator). Præcis hvor meget det giver i dit system er jeg ikke i stand til at spå om, især fordi effekten også bliver opvejet noget af lavere luftcirkulation gennem den første radiator. Du må prøve dig frem.

Har I forresten set, at Asetek har udvidet sortimentet af radiatorer med en lille 80mm i den ene ende og en stor 3x120mm i den anden? :i