Superbruger
Tilføjet:
02-11-2004 12:44:42
Svar/Indlæg:
9/2
He, så har man prøvet det også!
Forklaring - Igår skulle jeg købe en AMD XP CPU og et bundkort privat.
Vi mødtes og han mumlede noget med kølepasta på CPU'en.... hmm tænkte jeg - jeg måtte hellere lige kigge på CPU'en, for der var noget muggent ved det.
Jeg hiver bundkortet ud af posen, der sidder noget kølepasta rundt omkring soklen.... hmm, spøjst (temmelig meget pasta på kernen hvis det kan komme helt derud!).
Jeg prøver at løfte CPU'en lidt for at se om der evt. også skulle være kommet lidt pasta ind mellem CPU og sokkel, men CPU'en sidder nærmest klistret fast til soklen. Med lidt lirken lykkes det for mig at få løftet CPU'en en anelse......
Og sikke et syn der mødte mig.... Hele soklen er smurt ind i kølepasta så der er pasta nede i hullerne og alle andre vegne....
Jeg kigger undrende på sælgeren som med det samme forklarer at det er for at give bedre køling!!! Han siger at det virker super og at det skal gøres på denne måde..... hmmm, tror han at jeg er totalt mør i panden?!?!
På dette tidspunkt tror han stadig på et salg og er villig til at forhandle om prisen, men jeg må af mystiske årsager takke nej, trods udsigten til noget virkelig ekstrem køling til en meget billig penge :p
Men dette er nok den mest eksteme form for køling jeg har hørt om og temmelig tvivlende på dens effekt.... ;)
8) Barry