Afkortning af ide stik?

Diverse d.  02. november. 2004, skrevet af kasper aarøe
Vist: 148 gange.

kasper

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2004 13:21:20
Svar/Indlæg:
109/85
hej jeg har købt nogle stik til mine hdd og mit dvd drev men de er alt for lange og nu har jeg besluttet mig for at tage de gamle frem og korte dem af så de lige kan når.... derefter stoppe dem i noget flex strømper så blir de da fed....

men hvordan skal jeg lige gøre det?
kan jeg bare tage stikkene af og kilppe dem over og sætte stikkene på igen???????? ?:(

eller skal jeg lave alt muligt lQRT for at få dem kortet af?

ps. en anden grund til at jeg tager de gamle er at de nu begge 2 tager et 4 pin´s stik og det er der ikke "råd" til.....

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2004 13:25:38
Svar/Indlæg:
2664/97
Det skulle være muligt har jeg fået afvide. hvis du tager stikket af stille og roligt, det kan man nemlig hvis man lige vipper de der ude i siderne til siden, så kan man lige skille det ad og tage det af.. også kan du faktisk sætte det hvor du vil. Men da jeg gjorde dte kunne jeg ikk få sat stikket på igen, da man skal trykke lidt, og det lykkedes mig at ødelægge 3 stik på et kabel. men øv dig lidt på et gammelt IDE kabel, og se om du kan :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2004 13:29:30
Svar/Indlæg:
6052/189
tror godt man kan skille dem ad..

tag en kniv og stik ind imellem en af revnerne og få toppen af.

Ledningerne er faktisk bare trykket ned over nogle små tænder.

Og inden da tager du bare lige din hobby-kniv og skærer mellem 3-4 af ledningerne, så du kan proppe din flex-strømpe på.