Superbruger
Tilføjet:
02-11-2004 14:26:17
Svar/Indlæg:
172/55
Davs!
Jeg er blevet sat i den uheldige situation at jeg skal installere win98 på en ny bærbar. Det skal køre sammen med winXP, og det burde jo sådan set være en rimelig overkommelig opgave at få det sat op...
Mit problem er bare, at når jeg prøver at installere windows98, så kan jeg godt starte installationen fra cd'en - og installationen kopierer filerne fra cd'en ind på harddisken, men herefter nægter maskinen at finde cd-rom drevet!
Lige så snart man kommer ind i "rigtig" windows tilstand, og den vil til at installere drivere til alle komponenterne, så beder den en om at smide 98' cd'en i, men den kan bare ikke finde drevet!
Jeg prøvede at ringe ind til dell support, men det eneste de kunne fortælle mig var at jeg skulle bruge noget "laptop system software". Jeg tænkte at det nok var et program der kunne downloades og som jeg skulle smide ind på et tidspunkt under win98 installationen, men "supporteren" har altså valgt at henvise mig til at jeg bare skal bruge de cd'er der følger med computeren når jeg vil installere et styresystem :x
Jeg er helt blank - jeg aner ikke hvad jeg skal stille op! Dell support fatter, om muligt, endnu mindre end mig, og computeren står og skal bruges af en gut på en forretningsrejse om få dage.
Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvordan hulen jeg får det forbandede cd-rom drev til at makke ret, og blive genkendt af windows?