Intel & vand...

Litteratur d.  03. november. 2004, skrevet af The Boss
Vist: 517 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
03-11-2004 16:12:18
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Oxize

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2004 16:27:54
Svar/Indlæg:
1328/55
nådada, interessant

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 16:46:43
Svar/Indlæg:
657/18
jjaa lad os håbe de laver en version uden køler så for ellers tror jeg at jeg kan åbne min egen bix med Intel kølere.... :e

men helt sikkert interessant.... 8)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 16:51:02
Svar/Indlæg:
3162/78
oki... hva ska man næsten sige til det, syns nu de burde arbejde på tempen i stedet. men hvis de vil ramme de 4ghz eller 5 stykker bliver det der nødvendig

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2004 17:30:06
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes da at det er en meget fin lille vandkøler :e

Men hvis det bliver nødvendigt hvis man skal have sig en INTEL-processor for fremtiden, skal de ikke ringne med mig som kunde :00

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-11-2004 17:38:02
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg tror ikke helt på det.... helt ærligt, så har BTX-arkitekturen da nærmest ingen fremtid længere. Hele fidusen var jo at køle CPU og hele systemmet effektiv med luft på den måde!!! :o :o

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 18:30:31
Svar/Indlæg:
6052/189
ja..

så hedder det sgu nok "Intel BTX"-standard og "Regular BTX"-standard :P

Micker

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2004 18:52:48
Svar/Indlæg:
1012/98
Hehe at intels box løsninger skulle være med vand var det man lavede sjov med :00 Hvaa det blir sq ikke godt for intel hvis de begynder på det.

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare stopper den desktop udvikling (prescott, EE og deres kommende 64bit) og laver en Desktop version af Dothan. i875P chipset til Dothan vil nok yde pænt vildt, så skal de bare clockes "lidt", effektforbruget ligger alligevel meget lavt.

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2004 19:00:00
Svar/Indlæg:
1536/33
fin ide fra Intels side, hvis dette gør så de kan ramme 4-5 ghz :)

M@D-M@X

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 19:53:11
Svar/Indlæg:
477/254
Jeg har ført set små vandkøleløsninger men jeg kan desværre ikke helt huske hvor, men det bliver da spændende at se om det bliver til noget.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2004 23:28:45
Svar/Indlæg:
1713/31
Tror ikke det kommer til at betyde så meget. De bundlede vandkølingssæt følger nok kun med de überste modeller hvis målgruppe er enthusiasten. Det er ikke hr og fru jensen der skal have vandkøling i deres computer :)

mUrml

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2004 23:41:40
Svar/Indlæg:
54/7
Labert, bare ærgeligt man ikke ahr sådan en ny 775 socket ting..

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 16:48:13
Svar/Indlæg:
2602/173
Den sur cute ud :D

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 17:09:58
Svar/Indlæg:
2664/97
10# dejligt at se en der ikk tror det bliver en total standart for fremtiden, som dem ovenover giver udtryk for.

Mon ikk det kun kommer til nogen modeller, og mon ikk der er begge muligheder at vælge imellem stadig, hvis det sku komme? Det tror jeg nok, så der er da inden grund til at whine om i ikk vil købe eller btx og intel ikk er en god kombi.. ;)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 17:10:52
Svar/Indlæg:
3532/303
Kan ikke forstå at folk er negative overfor idéen? Folk klagede også over intels mangel på opfindsomhed, er det her da ikke nyt? Generelt nyheden om at de fifler med mange forskellige slags køling er da god lyd i mine øre. Jeg ser da frem til det. Og måske er dette netop til Hr. & Fru Dänemark. For det er garenteret samlet på forhånd, og hvis de alligevel køber en samlet comp som de aldrig hiver med til LAN så er det jo super fint. Jeg synes det er et stort skridt i den rigtige retning.. Thumbs op!

Mvh. Rage

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 17:14:32
Svar/Indlæg:
3532/303
First we noticed the low weight of the cooling solution. With only 1.24 kg, it is a lot lighter than most of its competitors, including internal or external versions. In contrast to most other solutions, the coolant is already poured into the circulation system, which is completely sealed. In addition, it does not require maintenance. As a result, users won't have to refill the cooling solution and the system is ready to use right from the start.

Installing the cooling block onto the processor socket is done within seconds and does not take more time than attaching Intel's reference boxed cooler. The system's installation is straightforward and simple, making it hard to go wrong.

Lige for at begrunde min Hr & Fru Dänemark teori!

VDK

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2004 17:20:42
Svar/Indlæg:
163/6
Så gik der Mac i den. Synes det er et udemærket initavitet, så længe man har valgfrihed mht. køleenheden.

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 21:01:12
Svar/Indlæg:
823/24
Fuck hvor nice.

Det synes jeg er en kanon løsning, til dem som ikke selv kan samle vandkøling. Man kan sænke larmen, og man kan få bedre temprature. Det er da en god udvikling, synes jeg!

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:14:04
Svar/Indlæg:
725/128
Hvis den så i forvejen er vandkølet, hvopr meget tror i så selv på den océr.

Intel er sgu ved at ligne NVidia når de prøver at slå ATI med deres monster overclokede hardware såsom Geforce FX 5800 aka dustbuster.

For latterligt det får lov at gå så langt.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2004 23:30:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Ja i har ret i at det ikke bliver "standard", men jeg tror på at den køleløsning næsten bliver nødvendig, hvis man vil have noget bedre end en celeron eller den mindste p4-model... :00

ja, thumbs op for opfindsomhed. Men er det ikke lidt af en fallit-erklæring fra INTELs side ?
Det mener jeg i hvert fald det er.. :l

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 12:56:23
Svar/Indlæg:
2664/97
18# Hvor du dum at hører på. Fordi den fra standart har vand på så clocker den bedre.. Det da det dummeste. Hvorfor skulle den ikk kunne det? Det gør da bare at man kan overclocke endnu mere uden at skulle ofre ekstra på bedre køleløsninger.

"for latterligt man kan få lov at sige sådan noget uden at tænke dig om ;)"

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 14:00:03
Svar/Indlæg:
1015/47
Jamen, hvis den nu allerede kommer med vand, så er der vel en mening med galskaben? Ergo at den ikke kan køre med alm. blæser og profilkøling, og af den årsag, clocker den da ikke bedre? :00 Det er da lidt en falliterklæring at der skal så "kraftig" en køleløsning til at få en processor til at køre ved stock' hastighed!.. :l

Desuden gør det da ikke, at man IKKE skal ud og ofre flere penge på en bedre køleløsning, da den i forvejen skal køre med vand, bare for at kunne køre ved normal hastighed?..

Håber det giver mening.. :r

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 14:45:40
Svar/Indlæg:
2353/24
syntes da at det er fint at intel er begyndt på at finde andre kølemetoder, da støjniveuet (stavehat) efterhånden er kommet så langt ned på vores systemmer, at hvis det ikke skal stige igen, så er alternative metoder nødvendige! For 6-8 år siden, var man ligeglad om en computer larmede for "det skulle sådan een jo gøre", Dengang larmede Harddisken ekstremt meget (langt værere end en moderne Maxtor), det samme gjorde blæseren i psuen, og den lille hidsige cpublæser. men eftersom hd, psu osv. er blevet mere lydløse, aå har vi vænnet os til at en computer ikke larmer ret meget idag, selvom der er kommet en nb-blæser og en blæser på gfx`et.

det eneste som jeg måske kan være lidt mistænklig ved, er at der jo i ny og næ skal fyldes en lille smule vand på (hvor ofte ved jeg ikke, da jeg ikke har vandkøling), og hvad vil der ske hvis den ligepludselig løber tør, men som sagt thumps up til intel.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 14:52:51
Svar/Indlæg:
1015/47

Der er tale om et lukket system, så der skal ikke fyldes op.. Og ligeledes løber den ikke bare "tør" for væske! :p

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 15:34:08
Svar/Indlæg:
2664/97
21# Jeg ved ik hvor du har den holdning fra at den ikke kan køre med luft. Du må sku lige citere der hvor det står, eller vise mig cpu'ens watt afgivelse der viser at det kun er vand der kan køle den..

Jeg skriver jo netop at den nok kommer i begge løsninger, og som coctail siger, så er det nok for at følge med de andre dele i en computer at intel vælger at lave den slags ting. Hvis man ikk kan lide det, så kan man jo bare lade vær at købe det, så enkelt er det. Kan på ingen måde se det skulle være en falit erkering at kunne levere flere forskellige produkter til et bredere punlikum.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 16:40:17
Svar/Indlæg:
1015/47

Nu har jeg ikke gået ind og set på den specifikke processors watt afgivelse. Men i tilfælde af at det er en entusiast løsning, og ikke en desideret nødvendighed, ja, så kan det tænkes der kan presses flere Mhz ud af den. Men hvis der er tale om en direkte nødvendighed, at den skal vandkøles, så er dens potentiale jo ikke så stort som du antyder. ;)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 17:02:39
Svar/Indlæg:
2353/24
ved godt at det er et lukket system, men det er kølesystemmet på en bil også, men der skal af ligevel fyldes vand på i ny og næ :i, jeg ved godt at en bil arbejder ved langt højere temperaturere end en cpu, men hvad så med når computeren/kølesystemmet er 2-3år eller ældre? så vil noget af vandet under alle omstændigheder være "forsvundet.

Outcast

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2004 19:00:02
Svar/Indlæg:
47/8
Kan ikke forstå den store negative holdning, det er nyt og så er det som om detr kommer en "ARGH!!! NAK DEM" mentalitet på banen, stakkels intel siger jeg bare, er selv intel-freak, men kan da finde ud af at tage det stille og roligt med konkurrenter.

Intel er bare klar over at deres cpu'er er monster varme ( deres nyere that is ).

men er AMD ikk varm? eller er det bare mig der har misforstået det?

Vandkøling er jo det foretrukkende for os oc's, hvad sker der så ved at mere "almindelige" mennesker/computer ejere begynder på det også?

jeg syntes det er fedt, og noget som AMD også burde ha overvejet til deres cpu'er siden TB'en (som jeg har erfaret hos kammi's bliver MEGA varm, uden det helt store.)