Bærbar slukker ikke for skærm når den lukkes

Diverse d.  04. november. 2004, skrevet af System
Vist: 237 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2004 01:34:26
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej,

Jeg har en Desknote a900. (http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/P... LanID=0 dog i en grå farve ;)

Når jeg lukker låget i, dvs. klapper den bærbare sammen, slukker den ikke for skærmen i Windows XP Pro.
Jeg kan ikke vælge at sige "sluk for skærmen når låget lukkes i" under strømstyring.

Jeg har lagt alle driverne ind, og jeg har også prøvet at reinstallere xp og søgt på google.
Med linux og i DOS fungerer det fint, uden nogen konfigering.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan jeg løser dette, så det virker i Windows XP Pro SP2?

På forhånd tak.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 08:52:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Velkommen til 8)

Du siger at du har tjekket inde i strømstyring.
Der skulle gerne være et punkt der hedder noget i retningen af:

<b>Afbryderknapper:</b>
"Når jeg lukker låget på min bærbare computer"
1: Gør intet
2: Sæt computeren i standby
3: Dvale

- hvis ikke, så er der noget i vejen med din windowsinstallation.

Jeg kører også med SP2da, og det funger bare fint. Personligt har jeg ikke oplevet de store gener. Det tog mig bare lidt tid at regne ud hvordan f*nden man slog den pop(up)-anti-virus-ting fra. :l

Men det kører. Jeg tillader mig at tvile på, at det er SP2 der har forårsaget problemet. Hvis du har alt opdateret burde du være dækket godt ind. :)

mixi

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2004 11:58:17
Svar/Indlæg:
26/1
En bærbar computer slukker ikke for skærmen når den lukkes, den slukker for lyset bag skærmen. Den slukkes normalt ved en knap som sidder ved akslen (knappen er lille). Dette kunne forklar hvorfor at man ikke kan ændre på den inde i windows strømstyring.

Håber at det var svar på dit spørgsmål.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 01:34:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Du kan evt. "bare" vælge, i strømstyring, at slukke skærmen efter x-antal minutters inaktivitet...