Cybercity net ustabilt!

Diverse d.  04. november. 2004, skrevet af per_folmann
Vist: 342 gange.

per_folmann

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:16:05
Svar/Indlæg:
176/83
Hey!

Jeg har lige fået Cybercity 2 magabit Internet, men det køre meget ustabilt, vi kan være på i ca. 10 min bliver man smidt af, genstarter maskinen, og så stater det forfra, vi har talt med supporten mange gange, og de kommer med alle mulig bud, men intet af det hjælper, nogen af den ved oven i købet mindre end min kæreste..
Der er prøvet følgende:
1.Pc'er er ny formateret
2. Den automatiske IP adresse er slået fra hos CC ( det er nogle gange et problem)
3. Der er tastet IP adresser ind, selvom det ikke normalt er nødvendigt
4. Firewall er slået fra
5. Bios opdateret på mit ABIT VP6

Er der nogle der har et bud på hvad der kan være galt?????

Hilsen

Per med træls Internetet

:(

/Edit: Hold venligst "!" tegn til et minimum. /Huddy

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:19:50
Svar/Indlæg:
835/72
Hej
hvordan har du koblet det hele sammen??

Jeg har ingen problemer med min forbindelse!

hvis der sidder telefon stik i udenom splitter boksen så kan den lave fejl det gjorde vores i starten ind til vi førte alle stik gennem den.

per_folmann

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:24:22
Svar/Indlæg:
176/83
Hey!

Hurtigt svar dejligt, men der er ikke noget telefonstik uden om splitterboxen, vi har ikke fasrnet

Per

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:28:11
Svar/Indlæg:
835/72
k

Har i testet ved flerer telefon stik??
kan være et dårligt stik, (bare en ide)

forresten har i router?

har i prøvet med automatisk ip??

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:36:52
Svar/Indlæg:
1881/217
Du skal lige ud til forsiden, også ind i tråden igen, hvis du skal Refresh din tråd :)

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:38:26
Svar/Indlæg:
1536/33
Er det ikke bedst med automatisk ip?! ... nå men det lyder som om du har prøvet en hel del..... Gætter på at du har ringet til dem mindst 40 gange for at få samme svar, right? Prøv at se om du ikke kan få en tekniker ud og se på problemet.....

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:41:00
Svar/Indlæg:
835/72
Ja jeg køre med automatisk ligesom min mor og lille bror.
Jeg har Cybercity! routeren uddeler selv IPér.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2004 22:45:50
Svar/Indlæg:
14079/622
mærkeligt.. mit CC kører fino :)

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2004 22:53:00
Svar/Indlæg:
531/120
aldrig haft problemer med mit CC.. har haft det 6 md nu.. uden nettet er gået ned.. lyder underligt at den skulle gå ned efter 10 min..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2004 00:31:04
Svar/Indlæg:
14079/622
..jeg kan kun være enig med dig i, at CC´s kundesupport er i verdensklasse. På den ufede måde :00

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 00:38:14
Svar/Indlæg:
1494/10
#9 Jeg vil gå ud fra at han har en std. cybercity router, hvor der er en CC menu i routeren der skal instilles og så kører det ellers. Sådan er det altså ved mig.

Jeg har også haft problemer med mit CC og har det stadig. Når jeg starter min stationære går nettet ned, men kan fint sidde på med min bærbar og mine forældres comp.

#0 Prøv at resette routeren og indtast profil og kodeord igen i routeren.

computernoob

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2004 04:24:51
Svar/Indlæg:
58/24
Jeg har haft CC i 2 år og har aldrig haft nogen problemer. Det du er ude for der, er godt nok noget mærkeligt men som der bliver skrevet længere oppe i tråden må de jo bare sende en tekniker ud og lave det uden beregning.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 07:18:37
Svar/Indlæg:
1881/217
I de 4 år jeg har haft Cybercity har jeg aldrig oplevet problemer med deres kundeservice, de har altid været venlig og vidste stort set altid hvad de snakkede om.
De eneste gange jeg har oplevet problemer med deres Internet, var da TDC havde "glemt" at isolere deres kabler godt nok, så noget af CyberCity´s netværks gear brændte af, en anden gang (for 3 Mdr. siden) da min ZyXel Router ikke ville køre 2.5 MB efter vi flyttede til vores nuværende adresse, så CyberCity sendte en tekniker hjem til mig, og måtte indrømme, at jeg bor alt for tæt på centralen til at ZyXel Routeren ville virke optimalt, det CyberCity så gjorde var at oprette mig som IP telefon kunde, og overføre mit gamle Nr. til dem, de sendte mig så en ny Router og lige siden har der ikke været problemer - det spiller max! :)

Ved du hvilket IP din Router har? - Hviken Router har du enligt?
Prøv at sætte dit IP til Automatisk, og genstart din PC´ere, der efter åbner du "CMD" og skriver "Ping "//Router// IP" -N 1000", så lader du den køre færdig, og hvis der der kommer nogle Tab på Ping anmodningen, så er der noget galt med dit netværk, hvis der ikke er Tab, så er det mellem din Router og CyberCity.

CyberCity er på nogle centraler ude på WAN Nettet (Internettet) begyndt at køre med den Undermaske der hedder 255.255.255.255, og det er ikke alle Zyxel´s Routere der kan klare, f.eks. kan ZyXel 642 router ikke klare denne undermaske, så kontakt CyberCity og hør om de vil sende dig en anden type Router, evt. en Cisco.

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 07:59:47
Svar/Indlæg:
564/59
Hmmm... det lyder til at du har fået min gamle router fra CC.. *GG* Efter 1½ års drift blev min Zyxel router meget ustabil, og lavede samme nummer som din router. Jeg rettede fejlen ved at nulstille hele routeren, og startede den op helt fra bunden af igen. Dog har jeg den ikke mere, da den futtede helt af for 2 måneder siden ;)

Men som Huddy skriver, så tjek lige det med undermasken, da det også kan give nogle spookie fejl, hvis du er koblet på et WAN net med den maske.