ustabil computer

Bundkort / CPU d.  05. november. 2004, skrevet af GrafLe
Vist: 215 gange.

GrafLe

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 07:12:56
Svar/Indlæg:
91/46
efter jeg har erværget mig et ic7 max3 + en py 2.4/800@3,4
kører min computer lidt underligt.
Den er 100% prime 95 stabil. Men nogle gange for den alligevel et spontant reboot. Og da jeg tænde den her til morges, fik jeg blå skærm under post(eneste gang det er sket) Den har gebootet flere gange.. fatter ikke hvad det kan være, da den kan køre flere timer prime95 uden der kan ske noget, og så gå ned i word.

Det tyder vel lige på et ram problem.. ? men de køre ikke stramme timings eller noget. Det er par 2x256 khx pc3500. Er der nogen der har hørt om svagheder med dem og mit mobo?

det kan ikke være chipset driveren, vel? jeg hentede den nyeste fra intel. Men fik fejl under instalation. Men betyder det noget?
Jeg for fejl når jeg prøvet at gå ind i hardware docter, og jeg beskylder lidt driveren for det, men den kan vel ikke være skyld i at den går ned?
Når jeg prøver at gå ind i hardware docter siger den:"winbond hardware monitor does not exist"

motherboard moniter og sisoft siger at mine -rail er helt fra forstanden, omkring -3 på -5 volt, og -8 på -12 volt. Men bios(hvor man ikke kan se -rails) siger at de ligger normalt. dog skal jeg give hele 1,6 volt i bios før cpu'en for sine 1,525.

det blev en lang smøre.. men håber nogen har nogle ideér til hvad jeg kan prøve ??

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 08:16:52
Svar/Indlæg:
1321/45
For at udelukke et (lidt tilfældigt indsættende) ram-problem, kan du jo køre Memtest86+ (udelukkende test#5) i længere tid.

Dernæst kan du gøre det med alle tests i længere tid.

Hvilke timings kører du med? Dine ram er formentlig Winbond CH-5 og er således ikke super glad for de allerstrammeste timings. Prøv evt. at løsne lidt op for dem.

Hvilken Vdimm kører du med? Max3 bliver ustabilt ved Vdimm 2,9-3,1 (de lidt ældre udgaver)

Du kan også forsøge med lidt mere Vcore. Prøv bare med 1,65.

Prøv alt det foreslåede her, og vend tilbage med resultatet ;)

GrafLe

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 13:30:08
Svar/Indlæg:
91/46
vil jeg gøre så :)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 16:35:54
Svar/Indlæg:
2786/120
Har du formateret efter du satte de nye dele i?? Ellers er det højst sandsynligt det der er galt ;)

MVH.
Toke :)