-> #4
Godt så.
Jeg har (no offence) fået nok af at høre på evindelig klagen over:
"Buhu, jeg fik en bøde"
"For hvad"
"Ikke noget særligt... jeg overhalede bare en politibil med 70km/t på cykelstien, mens jeg gav dem fingeren kom jeg i tanke om at jeg havde glemt mit kørekort... på min scooter!"
"Jamen er du ikke selv lidt ude om det så?"
"Hvordan fanden kunne jeg vide at de kørte der?"
"Til at starte med kunne du jo huske dit kørekort, lade være med at køre 70km/t på en cykelsti og til sidst lade være med at give dem fingere..."
"... ja ja :00 Klogesen"
Seriøst. Det er ikke bare dig, men generelt. Jeg får spat over det. Det er den samme lade holdning der ligger til grund for, at folk der ikke kan finde ud af at betale x-antal kr. tilbage, men alligevel formår at klage over pengenød efter at have købt: nyt hardware, musikinstrumenter, ny mobilos og inviteret kæresten i byen (restaurant og biffen) efter at have trakteret trunten med en stor buket røde roser (til ikke under kr. 100,-) osv. osv.
Hold kæft hvor kan det pisse mig af.
Og når man så...
"Buhu, jeg har ingen penge"
"Hva' da?"
"Jeg fik jo den der bøde..."
"Har du ikke betalt den af endnu?"
"Næh"
"Hvorfor?"
"Jeg har ikke råd"
"Øhh... har du ikke lige købt tromme, bækkener, mobilos og haft damen med i byen?"
"Jo, og hvad så...?!"
"Jamen hvad så med de penge du skylder mig?!"
"Ro på. Jeg skal jo også lige have råd..."
Damn hvor kan jeg blive agressiv over sådan noget. Nøj hvor kan jeg blive sur...
Så please. Stop med det (s)whinen, om så det er for sjov eller ej. Det er fandme træls at høre på.
Gad vide om (igen - no offence) om en eller anden psykopat der kører tilfældige fodgængere ned, bare tænker "Pis! Hvorfor stod de også der?! Nu vandt jeg ikke over min kammi..."
En ordentlig gang disciplin er hvad de trænger til. Et drag over nakken, så de lærer at der er konsekvenser, og at man skal have sine egne ting i orden før man spiller klog på andres vegne.
(Sorry jeg lige lånte din tråd til at rase ud :r)