<B>MAX </B>Laaaangsom side ! ! !

Diverse d.  05. november. 2004, skrevet af Svip?
Vist: 252 gange.

Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:03:32
Svar/Indlæg:
26/8
Hvad sker der for OC.dk ? køre den på en 128/128 ? ? ? eller isdn ???

Jeg syntes at der er max lame at en så stor/fed side med så mange reklamer ikke kan få en linie som kan klare at der er mere end 200 online på en gang Man bliver sku da helt træt at den

Hvad sker der for OC.dk ! ! ? ? ? ?

-zeecue-
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:04:42
Svar/Indlæg:
230/42
siden har altid været lidt sløv i det, men det gode kommer til den der venter.



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:05:02
Svar/Indlæg:
3162/78
Der sker det at kode er noget... ja lort. men de skulle være igang med at opdatare den.
jeg syns dog heller ik lige der sker noget...



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:07:17
Svar/Indlæg:
2651/179
Prøv at download en fil <--. Det tager 100 år og en madpakke, at downloade et program:l



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:08:31
Svar/Indlæg:
26/8
tro ikke jeg kender en så sløv side som OC.dk kl 2100 .... jo det skulle da lige være den der max nice TeenProN side fra fra rusland i ved ;)



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:12:06
Svar/Indlæg:
8947/160
Det har ellers kørt ok det sidste stykke tid. Men her i løbet af ugen har den været meget langsom, jeg tænkte at det måske var noget med tdc og kabelbrud. ?:(



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:21:37
Svar/Indlæg:
26/8
Ja eller bare en alt alt for dårlig linie ! det koster jo....



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:40:37
Svar/Indlæg:
6052/189
Ja oc.dk er nogle gange meget langsom, men det ikke forbindelsen eller hardware'n der er noget snot.

Selve grund-elementet i siden er en del år gammelt, og sidenhen har der bare kommet tilføjelser og små-rettelser. Dette har gjort at siden har været MEGET langsom, pga der lå gammel kode og futtede rundt, og sløvede alting ned. Inden for det sidste halve år ( omend ikke mere ) har Dark-Mixer været igang med at optimere, og lede efter "bugs" om man så må sige. Dvs at siden faktisk er blevet en del hurtigere end hvad den var for et år siden. Og det at siden også er programmeret i ASP, gør den en del langsommere når der kommer mange forespørgsler, da ASP ikke kan håndtere så mange forespørgsler pr gang. Og så har koden vist et mindre problem med at den ikke får afbrudt de forbindelser der kommer og går ( som jo først går efter laaaaaang tid ) ( hvis du forstår ). Og som førnævnt skal alt dette køres på en gammel oc.dk-kode som kun er blevet optimeret, og rettet i.

Men bare rolig! Løsningen er på vej! Dark-Mixer samt nogle andre 1337-über-programmører er igang med at lave en helt ny oc.dk-side i PHP, som kan håndtere maaaange flere forespørgsler samtidig. Men der går noget tid, da det hovedsagligt er Dark-Mixer der programmerer dette, og han har jo både fuldtidsjob, kone, kæreste, elskerinde, hund, kat, 4 børn og en kæmpe bondegård.

Så indtil videre er der ikke noget "ETA" på den nye side. Men rigtig mange glæder sig, og du er ik den eneste der mukker når oc.dk går i stå :D

Folk som har mere styr på de tekniske dele af forklaringen skal være velkommen til at fejlrette, da jeg ikke er forstår mig specielt meget på html med videre ;)

MvH Tonni Lerche



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:40:39
Svar/Indlæg:
3799/43
nå ingen af jer har fulgt med kan jeg se..

problemet er mysql databasen og asp sidens samarbejde som er dårligt kodet..

problem løsning: Atm bliver der arbejdet på en ny hjemmeside lavet i php :)

linjen fejler ikke noget den er hostet hos jay net :)




Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:42:40
Svar/Indlæg:
2353/24
#6
hvis du tror at du er den førster der nogensinde bringer dette emne på banen, så tager du fejl! du tager også fejl, hvis du tror at det er linien der er problemmet, for det er det ikke!, det er kodningen den er galt med. Hvis du går ind på www.harsware-test.dk så kan du se at det hverken linien eller hw`eren der fejler noget, da de kørere på samme server (mener jeg).

og Dark-Mixer + nogle andre er i fuld gang med at omprogrammere koden.

ps. lige nu kørere den bedre end den har gjort hele ugen.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:45:33
Svar/Indlæg:
2353/24
kan se at #7 + #8 kom før mig



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:49:09
Svar/Indlæg:
2540/228
Ja det er som om der er kommet lidt spark i den igen :e



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:54:28
Svar/Indlæg:
26/8
ok gammel koder .... MEN med en side som OC.dk må jeg nok sige at det er amatøraktigt at man har så mange bruger men ikke har en side som køre optimalt ! hvad med at sælge OC.dk til nogen der vil køre siden som den er beretigtiget til ! !





Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 20:56:48
Svar/Indlæg:
2540/228
Rolig nu mester! tænk på at det er voksne mennesker der os har et liv og et arbejde ved siden af at skulle passe den her side!



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:02:31
Svar/Indlæg:
26/8
ja det er fint at de er voksen ! jeg er 30 og har fuldt OC.dk siden den startet op som en subkultur side . Jeg kan se at der nu er vildt mange flere bruger end den gang ( heo havde nok ikke forstillet sig det her ) Men at den så ikke har fuld med er da under alt kriktik ! kan da kun sige at hvis OC.dk har vokset sig til noget de ikke kan styre mere så var det nok tid til at noget nyt og profesionalt blod ind !



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:02:34
Svar/Indlæg:
6052/189
#12:

til hvem?

så kommer der meget mere reklame!

Siden er drevet uden profit, dvs ingen tjener penge på sitet her. Reklamerne er her fordi det koster lidt at have den hostet hos jay.net..

Ellers er hele siden drevet af privat-folk med ganske almindelige hverdags-jobs som os andre.



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:04:35
Svar/Indlæg:
26/8
#15

Til nogen der vil udvikle OC.dk vider ! ? ?



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:09:19
Svar/Indlæg:
6052/189
#15:

videre ?

den skal laves helt forfra, prøv at læs #7 igen ;)

og nej, det kan IKKE betale sig at optimere specielt mere på siden, Dark-Mixer gør egenligt kun dette pga at brugere som dig brokker sig totalt meget. ( Sorry hvis jeg svarer på dine vejne Dark-Mixer )



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:20:25
Svar/Indlæg:
3799/43
#16 der kommer en ny.. men problemet ved den nuværende side er at det tager tid for at finde fejlene..

iis er også meget sårbar hvis man ikke holder den opdateret konstant

en linux/unix server ville man kunne sætte bedre op og samtidig undgå en masse angreb..





Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:29:56
Svar/Indlæg:
26/8
#15

Til nogen der vil udvikle OC.dk vider ! ? ?



Svip?
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:38:11
Svar/Indlæg:
26/8
Ja lol væk med den fra forsiden uuuha Kriktik ......

TAG JEG SAMMEN !



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:44:55
Svar/Indlæg:
3346/81
#19 - Svip - Styr da lige din fredagsbrandert!

Drive siden videre - jeg kan kun sige at de mennesker der gør det på frivillighedens basis har fordoblet mængden af besøgende på siden inden for det seneste år. Opgaven med at programmere forfra er startet for læææænnnge siden, men da det er filantropisk arbejde, så tager det lidt længere tid - men som flere af brugerne allerede har gjort dig opmærksom på: Det er på vej.

Og finde en investor til at "udvikle" siden - well, hvem fanden siger at vi vil være et kommercielt site? Hvem siger at vi ikke følger med? Jeg tror da ikke du skal regne med at der er mange frivillige tilbage hvis sitet blev kommercielt, og hvem ville have råd til at købe den know-how der er samlet her........

Prøv lige at sætte tingene i perspektiv - og husk på at vi alt andet lige stadig skriver på dansk, så at sammenligne med udenlandske sites som Anandtech, Toms HW ville være omsonst!

Tomgun



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2004 10:52:46
Svar/Indlæg:
6624/113
#20 - oc.dk udvikler sig skam fint, omend langsomt - og dette både på forum og artikel-fronten. Der er MASSER af ting som ikke ser dagens lys før det er relevant for alle..

For at få alting til at fungere som et uvildigt site, kræver det at man holder kortene HELT ind til kroppen, og ikke sælger sig selv. Det ville derfor være meget uhensigtsmæssigt at en eller anden skulle bruge sitet i kommercielt anliggende - som det jo ville ende med.
Siden ville måske køre bedre ja, men så er objektiviteten VÆK. I sådan et tilfælde, var jeg skredet hurtigere end man kunne stave til det, idet jeg / vi mener at selvsamme objektivitet er vores største force som hardware site. Kigger du efter i sømmene, så er der faktisk meget få af vores slags tilbage på "scenen"....

Og no offence, men hvis du er 30 og har fulgt med siden den spæde start, så synes jeg faktisk du skulle tage og køle lidt ned - både over din tråd som helhed, men også over det faktum at den endte i "Diverse"-kategorien - for så er du ganske velvidende om både hvorfor sitet kører som det gør - men også hvorfor tråden endte her.