Maxtor Harddisk reagere ikke

Diverse d.  05. november. 2004, skrevet af Big_BEN
Vist: 198 gange.

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 21:58:52
Svar/Indlæg:
416/49
Hejsa

Jeg har et lille, eller lidt større problem med min Maxtor 200GB SATA disk.
Den virkede fint det ene øjeblik, så pludselig BSOD og så siger den Disk læse-fejl når den starter op.
Så har så prøvet at køre Maxtor's eget diagnose program, men det kan ikke engang finde drevet, selvom det stadig er listet i BIOS.
Er der nogen der har oplevet lignende, og kan det klares uden at skulle sende den til RMA, og miste alle dataerne?

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2004 22:07:03
Svar/Indlæg:
378/106
hmm..

hvor langtid harden kørt og hvad var temp?
jeg har haft en disk der lavede det samme som du skriver..og det var fordi den blev foooor varm :( måtte til RMA

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2004 22:11:14
Svar/Indlæg:
416/49
jae... jeg kan ikke sige noget om hvor varm den har været.... men et eller andet kunne sige mig at det har været rigeligt....
Den sad i min Shuttle, hvor der alt for trængt, med agp-grafikkort, og pci tv-tuner, dvd-drev og 6in1 card reader....
Jeg mærkede ikke på harddisken om den var varm, for jeg slukkede computeren og lod den stå natten over uden strøm.

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2004 00:29:55
Svar/Indlæg:
406/19
Maxtors Diagnose program kan ikke finde SATA diske koblet på en evt. RAID controller. Har selv været i samme dilemme og de skriver det også selv på siden :)

Jeg har faktisk... med en 120GB SATA disk, sjovt nok også Maxtor, oplevet at få en BSOD. Ved boot havde windows svært ved at finde disken men nogen gange kunne den godt (lang forklaring).

Sagen var den at min PSU ikke var stor nok, så SATA diskene havde svært ved nogle gange ved peak at få nok strøm.
Prøv evt. at skift den ud med en lidt større, dog er problemet med din nuværende disk nok ikke til at redde, få den RMAet.