Overclocker
Tilføjet:
06-11-2004 13:44:43
Svar/Indlæg:
46/13
Jeg står overfor at skulle købe ny pc. But what to choose? Jeg skal selv samle den. Det er en gaming computer jeg er interesseret i. Jeg ser følgende valgmuligheder og kunne godt bruge noget råd og vejledning.
Processor: amd64 3500+, Athlon fx-53 eller p4 550 3,4.
Hvilken én bør jeg vælge? 64´eren og p4 koster ca. det samme. Fx-53 er dobbelt så dyr, så spørgsmålet er om det pris/perfomance er værd at yde de ekstra skillinger.
Bundkort: Hvilket bundkort bør jeg vælge til den foreslåede processor?
Kabinet: lian li pc-65B eller PC-61, eller recom stealth black? De ser alle fede ud, har mange blæsere. Er der nogen som har erfaringer med disse? Jeg går naturligvis også efter en støjsvag computer.
Grafikkort: 6800 ultra eller x8oo xt? Hvad er bedst og er der nogen producenter som er bedre end andre?
Harddiske: Raptor WD 740 GD, 2 stk i raid0. Er det et godt valg eller ville andet være bedre? Jeg går naturligvis efter god performance, men de må heller ikke larme for meget.
Lydkort: Audigy 2. Der er lidt forskellige, variende lidt i pris. Er det godt nok det til omkring 6-700 kr (7.1)? Husk på det er til spil.
Ram: Hvilke bør jeg vælge? I må meget gerne være specikke i jeres forslag. Er 2x512 nok stadig, eller skal man højere op? Jeg spiller mest strategi, men skal også ind imellem spille Far Cry og den type spil. Ram regner jeg med at bruge 2500-3000 på.
Jeg har skærm, surroundsæt, keybord og mus, så det skal der ikke bruges penge på. Jeg håber nogen derude kan hjælpe mig. Hvis I synes andre forslag end de ovenstående ville være bedre, så kom endelig med dem.
Det kunne også være rart med nogle konkrete forslag til at gøre computeren så støjsvag som muligt.
Venlig hilsen
THA PLAYA