Win98 og USB-hub

Diverse d.  07. november. 2004, skrevet af System
Vist: 103 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2004 12:29:36
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har Win98 på en ældre IBM computer, med to USB-porte.
Anskaffede mig en Topcom USB-hub 104P, men jeg kan ikke få den til at virke. Hubben kom uden driver-CD eller manual.
Computeren registrerer ´hubben, og vil så installere en driver.
Den finder en driver på c-drevet (c:\windows\inf\usb.inf eller noget i den retning) hvorpå den fint installeres.
Herefter sætter jeg en kortlæser i hubben hvilket de også registrerer og installerer softwaren. Men når jeg starter programmet opstår der en ugyldig fejl.
Det samme sker med scanneren. Jeg har ligeledes prøvet to forskellige MP3-afspillere og et gamepad, men uden succes.

Er der nogen der ved hvor problemet ligger?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 12:39:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det lyder som om at din computer trænger til en ordentlig overhaling. Start med at opdatere alt hvad der opdateres kan.

Drivere til grafikkort, bundkort, lydkort, netkort osv. osv. Windows og tjek evt. også for nye udg. af BIOS'en.

Når du har gjort alt dette tror jeg at dit problem er løst. Hvis ikke, så prøv at tage en backup af vitale data og geninstallér det hele, læg diverse opdateringer ind og prøv igen.

Det tager lidt tid, I know, men sådan er det nu en gang med "gammelt hardware".

Men skriv lige først præcis hvad det er for noget der sidder i maskinen...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 12:40:29
Svar/Indlæg:
4657/53
prøv se om den topcom kan køre usb 1.0 da det sikkert er det ibm køre.
ellers må du købe en usb pci kort og sætte i.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 12:43:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Alt hvad der kan køre USB2.0 eller "Hi-Speed USB" (som det jo så ukrukket hedder :00) kan som regel også køre USB1.1 eller have tilsluttet USB1.1 enheder.

Har du haft erfaringer med andet da? ?:(