Hvor kan den købes? Antenne til Mini-PCI..

Diverse d.  07. november. 2004, skrevet af Rododendon
Vist: 289 gange.

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 18:57:16
Svar/Indlæg:
316/11
Dav!

Jeg skal til at lave lidt om i min bærbare (i-Buddie4). For sidste gang jeg havde skruetrækkeren på den fandt jeg et godt gemt Mini-PCI slot med et modem i - UD! med det..

Nu har jeg fundet et billigt Mini-PCI WLAN kort til at opgradere den med, men min maskie er ikke forberedt med antenner - så det vil jeg selv igang med. Noget lignede ham her:

http://www.jordanautomations.c...

Men hvor køber man sådan nogle henne?? Jeg har led og ledt, men ingen held..

Her er et firma der fremstiller dem, men hvor kan de købes? Selvf. gerne i DK..

http://www.ethertronics.com/na...

Hjælp mig, så er I flinke!

Mvh. Rododendon

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 19:06:06
Svar/Indlæg:
4263/107
Dette ?

http://edbpriser.dk/listprices...

Ellers kig videre her:

http://www.google.dk/search?hl...

Ellers er der jo i sidste ende vel plads til et alm. PCMCIA netkort ?

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 19:09:00
Svar/Indlæg:
2540/228
Undskyld jeg lige hoper ind :)

Men jeg har en Acer Travelmate 2000, den har ikke intern WIFI men hvordan kan jeg finde ud af om den har en antenne? jeg tror nok at "storebroderen" har Bluetooth der er også en genvejsknap til det på min laptop.

På acers hp står der for Travlelmate 2001'eren:

Integrated 802.11g Wi-Fi CERTIFIED™ technology allows lightning-fast wireless data transfers
Acer SignalUp technology ensures stable and far-reaching wireless connections
10/100 Mbps Fast Ethernet affords the flexibility of connecting to any home or office network
Optional Bluetooth® capability permits effortless wireless transmission of personal data

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 19:10:35
Svar/Indlæg:
316/11

Jep - det er det kort!

Dit google link hjalp mig ikke meget...Jeg har prøvet at søge på alt muligt. Laptop/Notebook, WiFi/WLAN, Mini-PCI, Antenna, Pigtail ect. ect.

Og da det er en I-Buddie (Desknote), så er der ikke PCMCIA slot i...

Mvh. Rododendon

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 19:44:20
Svar/Indlæg:
316/11

Du skal lokalisere dir mini-PCI slot og se efter om der er en eller to små ledninger der ikke ser sat til i nærheden...er der det så er det antennerne..

Det kan godt være der sidder et modem i dit Mini-PCI nu...det må ud så..

Hvis du skal have et sådant kort i, så kan det være jeg har et extra..Og hjælpe med montagen måske..

Mvh. Rododendon

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 21:30:04
Svar/Indlæg:
2540/228
#4 tak skal du ha :)

jep jeg har et modem siddende i den, dog kan jeg ikke rokke med de skruer der sætter det fast! har prøvet med flere skretrækkere + et optikersæt! utroligt, men prøver lige igen imorgen. jeg kan ved siden af modemet se et lille kabel, kan dog ikke sige om det er sat i modemet, men er det det kabel jeg skal bruge hvis det sidder i modemet eller ligger de 2 kabler løst?

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 21:39:43
Svar/Indlæg:
316/11

De 2 kabler ligger løst hvis de er der..

Pas på ikke at knokle kærven i skruerne - så får man dem aldrig ud..

Har du et digicam? Så kunne du poste et billede måske?

Mvh. Rododendon

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 22:04:36
Svar/Indlæg:
2540/228
sateme ikke nemt at tage billeder af:

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 22:38:02
Svar/Indlæg:
316/11

Et godt råd når du skal tage billeder af noget tæt på, er at sætte den over på Macro (Tulipan) - Så skal du se løjer..

Mvh. Rododendon

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 22:41:04
Svar/Indlæg:
316/11
Det burde heller ikke sidde fast med skruer, prøv lige at tage et billede med Macro på - så kan jeg lige guide dig så du ikke kommer til at gøre noget galt 😉

Mvh. Rododendon

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 22:59:55
Svar/Indlæg:
2540/228

bedre kan jeg ik gøre det :)

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:18:09
Svar/Indlæg:
316/11
Aaahh - Det sidste billede er perfekt! 😉

Nu skal du høre - dt modem sidder ikke i vejen - dit Mini-PCI slot er ledigt - det er nemmerlig det ved siden af..🙂

Men det ser umiddelbart ikke ud til at der er antenne i - men det kan sikkert fikses..

Jeg har ihvertfald tænkt at prøve om min egen kan - først installere kortet og derefter se om den godkender det og det kører med drivere og det hele - hvis det gør så skaffe et par antenner..

Du er sgu heldig at du bare kan pille et dæksel af - jeg skal skille hele lortet ad hver gang.. x(

Prøv lige og se om du kan finde et andet modelnummer, for en Acer Travelmate 2000 er en gammel svend iflg den her manual:

http://www.acersupport.com/lib...

Mvh. Rododendon

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:22:31
Svar/Indlæg:
688/32
Stoop... Commedore, det du er ved at pille ud er modemet i din notebook. Det er IKKE der du skal/kan sætte et wireless lankort i din notebook. Og den ledning du nævner er til lyden i modemet og over til lydkortet. Altså er det ikke antenner. MiniPCI slottet er det store sorte man kan se på billedet og korrekt som Rodondendon siger skal der være 2 ledninger ned omkring MiniPCI slottet som ikke bliver brugt. Der er som regl en sort og en grå men det kan afvige. Derud over kan der også være nogle maskiner som kun har én antenne.

#0:
Hvis du skriver en PM til mig kan jeg måske hjælpe dig med 2 antenner.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:33:42
Svar/Indlæg:
688/32
Glemte lige at skrive at hvis der kun er én antenne skal den tilsluttes "main" på MiniPCI kortet.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:41:48
Svar/Indlæg:
2540/228
Jeg gjorde ikke noget! :e
heh nå men så lader jeg modemet sidde ;)

Hmm alt den hedder er Travelmate 2001LC

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:51:45
Svar/Indlæg:
2540/228
Læste lige det her under Travelmate 2000 serien på acers hp:

Bluetooth™ and integrated IEEE 802.11g wireless LAN capabilities (both optional), along with a PC Card slot for adding a wireless LAN card, keep you close to your vital contacts and key information

Betyder det ikke at det er noget man kan udbygge den med så?

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 00:11:48
Svar/Indlæg:
316/11

Jeg tror helt sikkert den kan udviddes med WLAN - men det kræver lidt fingersnilde og at man er vandt til at rode med sådan noget forholdsvis fint elektronik. Hvis du ikke er alt for hård i de førnævnte dicipliner, så ville jeg ikke give mig i kast med det hvis jeg var dig...Man skal stort set skille hele computeren ad fo at montere de antenner sa de skal føre op i skærmen for bedst dækning..

Hvis du kommer til Århus en dag, så kan jeg nok lokkes til at fikse det for dig...ser lige om jeg kan finde det nødvendige HW hvis det har interesse..

Mvh. Rododendon