Komplet trådløst net hjælp!

Diverse d.  07. november. 2004, skrevet af jokerdk
Vist: 216 gange.

jokerdk
 
Overclocker
Tilføjet:
07-11-2004 22:00:06
Svar/Indlæg:
10/8
Jeg har lige fået at vide at jeg skal skaffe en komplet trådløst net til min far. Han har fået Cybercity.
Skal jeg kun har en trådløst router og en kort i hans pc?
Hvad vil i forslår at jeg skal købe?
Var ind og se ind på qxl.dk og fandt en router til ca 300, men ved ikke hvilket er bedst til hans 512 kb forbindelse.
Jeg vil højst gi' 500 for begge dele.

Den sidste ting er, om det er svært at installere det.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
08-11-2004 17:12:09
Svar/Indlæg:
4033/364
well du skal være opmærksom på om det er samme teknologi (802.11 hedder de allesammen, det er bogstavet efter der er vigtigt..

a (en standard der ikke er VILDT udbredt, pga. den dårlige rækkevidde, påtrods af det OGSÅ er 54mbit - noget jeg ville undgå pga. det er sjældent)

b ( den billigste med 11mbit hastighed, der findes b+ hvor hastigheden er højere, f.eks 22 eller 44mbit) -> den de fleste bruger pga. prisen og en rimelig rækkevidde.. og hvis den er billigst så køb den, da den er god nok til inet

g er kompatibel med b (vigtigt) i sine rene 54mbit form (der vil komme hastighedsfald hvis der er b enheder i nærheden på det trådløse net) - der findes flere forskellige g"+" standarder som SuperG , NitroXM etc (se evt. tests her på siden af de forskellige.. )

ergo bedst er et rent G netværk da det er hurtigere og har fordelene ved b netværket.. MEN de priser du snakker om (tror ikke du kan få det som nyt though) så skal du nok regne med at smide pengene i et b netværk..

BTW: det er ikke sikkert du kan bruge routeren som "router", da fx Zyxel 650R bruger et RJ11 stik (telefonkabel) , derfor hvis du IKKE skal dele inet med andre andet end trådløse enheder KAN du prøve at finde et billigt accesspoint du kan sætte til.. en router er at foretrække fordi de oftest har en indbygget switch så du kan dele inet med din far selvom du ikke har andet end et alm. netkort. Du kan bare sætte routeren til cybercity routeren via port 1 (som en alm. computer).

hmm btw. Cc sælger da også deres inet med trådløs router....


HUSK at du kan få en NY trådløs router til ca 350 kr - så pas nu på med at ikke blive fuldstændig euforisk på QXL! netkort kan du få for ca 200-300kr (PCI) - så prøv først vores køb forum hvis der ikke lige er noget på QXL... eller I vil ofre de få ekstra kr. for at få det fra nyt..

opsætning er relativt nemt.. det er kun hvis du har XP at deres Zero config kan drille lidt - ofte fordi det fælles passkey ikke er skrevet rigtigt.. husk at HEX koder er tal + a-f

og ændre for !"#¤!"#¤ skyld admin kodeordet til routeren så andre ikke kan ændre i din fars indstillinger





jokerdk
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2004 19:05:11
Svar/Indlæg:
10/8
mange tak for en grundigt svar.
jeg har også lige contaktet CC og har fået at vide at jeg kun skal bruge en access point til det, som skal så sluttes til en alm. router.



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-11-2004 22:28:01
Svar/Indlæg:
4033/364
OBS;

det behøver IKKE være et accespoint.. da alle (af jeg ved af) trådløse routere har indbygget accesspoint.. et accespoint har nemlig kun normalt en LAN port der bruges til at sætte den til routeren.. med routeren får du muligheden for at sætte 3-4 maskiner til via kabel...