Lydløs pc

Diverse d.  07. november. 2004, skrevet af Remulus
Vist: 302 gange.

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:21:45
Svar/Indlæg:
108/42
Hvis man skal sætte sin pc'er til at være self effektiv mht til køling, men også så støjsvag som overhovedet muligt!!...

Hvilke produkter vil du så anbefale.?
(Alt ud over vandkøling, self)...

:)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2004 23:35:14
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvis du vil have ydelse til prisen:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Har den selv, og den køler ret godt.
Men her den sidste måneds tid er min temp steget voldsomt :l
Jeg ved ikke om den trænger til at blive strammet, eller om det er fordi at der har samlet dig en del støv på den..
Men den bliver genmonteret om et par dage :i

Hvis du vil have "the best of the best":
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Dog er den 200,- dyrere, og så skal du selv købe en blæser. Altså over dobbelt så dyr. Men den er også MEGET effektiv :)
Så skal du have fat i en lydsvag 92mm blæser ;)

Ellers en Harddiskramme hvis din harddisk vibrerer. (du kan købe min for 50kr hvis du afhenter :P)

Og så nogen magicfleeze tror jeg det hedder. Mener jeg var superflyDK der lige har fået sådan noget, og han blev ret imponeret.

Og så en chillinnovation 510a PSU, så burde din comp. være lydsvag :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2004 23:39:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Zalman har jo en hel serie af produkter lige præcis til den slags 😉
CNPS (Computer Noise Prevention System)

Derudover kan ens harddisk også støje helt vildt, men især Seagates harddiske er meget støjsvage (ca. 25db.)...

Men andre gode fifs kan f.eks. være at få ryddet mest muligt op i ens kabel spaghetti inde i kabinettet, og helst undgår fladkabler, så airflowet bliver så let som muligt. Så er det jo ikke nødvendigt med så mange blæsere der køre ved så høje omdrejninger!
Og self. får vendt alle de blæsere der nu måtte være i kabinettet, så man får et fornuftig airflow som muligt, det er inkl. at sætte blindplader i f.eks. de pci slots der ikke bliver brugt osv. så man danner en effekt luft gennemstrømning og ikke bare tilfældig turbulens...
Og hvis du ikke allerede var klar over det, så stiger varme op ad 😉 så en meget fornuftig ting er jo at blæse kold luft ind i bunden, og suge det ud i toppen (strømforsyningen hjælper self. også med at suge varmen ud!)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
07-11-2004 23:48:21
Svar/Indlæg:
7881/1165
bedste til prisen... Arctic cooling Ultra TC Kan fåes til under en 100lab i udlandet og til 150kr herhjemme. Her få man 450g ren alu. (dette er næsten ligeså voldsomt som den store thermalright) og en 87mm. blæser i special-ophæng, med en meget effektiv temp-føler. 0,4-1,0 sone (så vidt jeg husker)
Deres VGA-kølere har ligeså meget ros på samvittigheden. billig, støjsvag og effektiv. Arctic cooling laver også almindelige blæsere. Og er lgie begyndt at producere low-noise kabineter til gode priser!!

Problemet ved Zalman er at der sætter sig mængder af støv i den!! Bunden fungere som en ren støvsugerpose!! :00
Men ellers ja... Zalman er et godt og støjsvagt produkt. Men synes ikke det er det bedste til prisen!!

NoNameNoFame

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 09:47:35
Svar/Indlæg:
156/19
Har fundet ud af min er 100% støjfri når den er slukket :00

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 14:55:47
Svar/Indlæg: